شناسهٔ خبر: 95046 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در خردادماه امسال صورت گرفت؛

رفع تصرف بیش از  ۴ هكتار از اراضی ملی خراسان رضوی به ارزش افزون بر ۴۴۲ میلیارد تومان

رفع تصرف ۲۶ هزار و ۹۴۱ متر مربع از اراضی دولتی سیستان و بلوچستان مدیركل راه و شهرسازی خراسان رضوی از رفع تصرف بیش از  ۴ هكتار از اراضی ملی خراسان رضوی به ارزش افزون بر ۴۴۲ میلیارد تومان در خردادماه امسال توسط یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسكن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، سیدعبدالمجید نژاد صفوی مدیركل راه و شهرسازی خراسان رضوی از رفع تصرف بیش از ۴ هكتار از اراضی ملی استان در خردادماه امسال توسط یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسكن خبر داد و گفت: یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسكن خراسان رضوی در خرداد ماه امسال موفق به بازپس گیری حدود ۴۱ هزار و ۶۱۲ مترمربع از اراضی ملی با ارزش تقریبی ۴۴۲ میلیارد و ۵۹۰ میلیون تومان شده است. 

مدیركل راه و شهرسازی خراسان رضوی با اشاره به جزئیات این ۶ پرونده گفت: ۱ پرونده در شهر مشهد در مجموع به مساحت ۱۷ هزار و ۶۱۲ مترمربع به ارزش ۳۵۲ میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان بوده است.

وی افزود: همچنین در شهرستان سبزوار طی یك مورد عملیات رفع تصرف عدوانی به متراژ ۳۰۰ مترمربع و ارزش ۷۵۰ میلیون تومان اموال بیت المال از چنگال متصرفان آزاد شد.  

نژادصفوی با بیان اینكه در شهرستان طرقبه شاندیز نیز ۴ مورد عملیات رفع تصرف در مجموع به مساحت ۲۳ هزار و ۷۰۰ مترمربع به ارزش ۸۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان منجر به آزادسازی اراضی ملی و بازگشت آن به بیت المال شده است.  

وی تأکید کرد: این اقدامات با حمایت مقامات محترم قضایی استان، کمیته شناسایی حفاظت و پیشگیری شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی و دستگاه های عضو شورای حفظ حقوق بیت المال صورت گرفته است.

نژاد صفوی اظهار امیدواری کرد که با همکاری مردم و دستگاه های مذکور، این یگان به طور جدی تر به برخورد با متصرفان اراضی ملی بپردازد.

وی در ادامه با اشاره به نقش مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی این گونه گفت: شهروندان می توانند موارد تصرف، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را ضمن تماس با شماره تلفن گویای ۱۶۵۶ یا تلفن ثابت ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۹ به یگان حفاظت گزارش دهند.