شناسهٔ خبر: 95068 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در کمیسیون ماده ۵ استان صورت گرفت؛

بررسی و تصویب طرح‌ تفصیلی شهر نقده

ggg طرح‌ تفصیلی شهر نقده با هدف تأمین آسایش و رفاه شهروندان در جلسه کمیسیون ماده ۵ با حضور استاندار آذربایجان‌غربی، مدیرکل راه و شهرسازی استان و جمعی از مدیران بررسی و تصویب شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(آذربایجان غربی)، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: بررسی و تصویب طرح‌ توسعه شهر نقده برای پاسخگویی به نیازهای شهروندان برای سکونت بهینه و برخورداری مناسب از امکانات شهری در اولویت رویکردهای کمیسیون ماده ۵ استان قرار گرفت.

سیدمحسن حمزه‌لو با بیان اینکه مطالعات تهیه طرح تفصیلی این شهر در چارچوب طرح جامع انجام شده، گفت: این طرح با مشخصات جمعیت افق طرح ٩۶ هزار و ٧۵٠ نفر برای سال ١۴١٠ در مساحت یک هزار و ۴٧ هکتار در قالب ٣ منطقه، ۶ ناحیه و ١٨ محله شهری به همراه ۵ محدوده‌‌ی نیازمند بازآفرینی شهری به تصویب رسید.

در طرح تفصیلی تکلیف تمامی اراضی به لحاظ کاربری، تراکم ساختمانی و گذربندی مشخص شده و به عنوان یک سند در دستور کار شهرداری‌ها قرار می‌گیرد.
همچنین موضوع تغییرات طرح تفصیلی خوی و پرونده‌های درخواستی شهرداری خوی در این جلسه مطرح شد.

طرح‌های تفصیلی شهری ابتدا در کمیته‌های تخصصی بررسی و سپس در کمیسیون ماده ۵ تصویب می‌شودف در صورت مغایرت اساسی میان طرح تفصیلی با طرح جامع شهر مربوط، مرجع تصویب نهایی طرح تفصیلی، شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران تعیین شده است.