شناسهٔ خبر: 95079 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به منظور بررسی وضعیت پیشرفت فیزیکی صورت گرفت؛

بازدید بازرس کل استان ایلام به همراه مدیرکل راه و شهرسازی استان از تونل کبیرکوه

بازدید بازرسی استان ایلام از تونل کبیر کوه.JPG بازرس کل استان ایلام به همراه مدیرکل راه و شهرسازی استان ضمن بازدید از تونل کبیر کوه به بررسی آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی، ریالی وکیفیت اجرای تونل کبیرکوه پرداختند.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( ایلام)، مهدی اصلانی بازرس کل استان ایلام به همراه عبدالله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی استان ضمن بازدید از تونل کبیر کوه به بررسی آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی، ریالی وکیفیت اجرای تونل کبیرکوه پرداختند.

عبدالله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی استان دراین بازدیدگفت: تونل کبیر کوه به لحاظ حجم عملیات اجرایی تا کنون نزدیک به ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای این میزان عملیات ۲۶۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افزود: این میزان هزینه طبق فهرست بهای سال های گذشته پرداخت شده و تکمیل این تونل در حال حاضر  نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز خواهد داشت.

بهادری خاطر نشان کرد: طول تونل اصلی کبیر کوه ۴۷۵۰ متر است که حفاری و کف برداری آن به پایان رسیده و هم اکنون پیمانکار مشغول اجرای لاینینگ(پوشش بتونی سقف و دیوارها) می باشد که ۶۰۰ متر از لاینینگ نیز درحال حاضرانجام گرفته است، از سمت شهرستان دره شهر نیز برای دسترسی به تونل اصلی کبیر کوه ۶ و نیم کیلومتر جاده سازی در حال انجام است، در این ۶ و نیم کیلومتر ۸ دستگاه تونل دیگرجمعاً به طول ۱۸۵۰ متر حفاری شده و هم اکنون پیمانکاردراین قسمت مشغول عملیات لاینینگ تونل ها است. 
مدیرکل راه و شهرسازی استان دربحث اهمیت احداث این تونل گفت: تونل کبیرکوه از چند لحاظ چه سطح استان و چه در سطح ملی از اهمیت بالایی بر خوردار است، این تونل گردنه سخت گذر کبیر کوه بین شهرستان های دره شهر و آبدانان را که نزدیک ۱۸۰ پیچ و قوص پرحادثه را دارد حذف نموده و دسترسی شهرستان های شمال و جنوب استان و حتی درآینده با بهره برداری از طرح هایی چون راه ارتباطی سیروان- بدره و سایر پروژه های راه سازی دیگر تردد بین استانهای کرمانشاه به خوزستان را تسهیل و کوتاه تر می کند و همچنین به عنوان یک راه عمود بر راههای موازی دیگر دسترسی استانهای مرکزی به مرزهای غربی نظیر مرز چیلات را امکان پذیر می سازد.

مهدی اصلانی بازرس کل استان نیز در این بازدید گفت: اداره کل بازرسی استان احداث پروژه تونل کبیر کوه را مانند سایر پروژه ها از چند جنبه از جمله مباحث فنی، میزان و نحوه پرداختها، مدت زمان اجرا و ... مورد بحث و بررسی قرار داده و هر جا که لازم باشد راهکارهای لازم در زمینه های مختلف به دستگاه اجرایی ارائه خواهد شد و در مجموع هدف همه ما احداث یک پروژه استاندارد و با کیفیت برای توسعه استان و کشور و استفاده نسل های آینده است.