شناسهٔ خبر: 95088 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی سه ماه نخست امسال صورت پذیرفت؛

تردد نزدیک به ۶۰۰۰ وسیله نقلیه سنگین در هر ساعت در جاده های مازندران

مازندران- مهندس هاشمی رئیس اداره مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران اظهار داشت: طی سه ماه نخست امسال به طور متوسط در هر ساعت بیش از ۵۷۴۴ وسیله نقلیه سنگین در استان در حال تردد بوده که این میزان از تردد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود ۱۲ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری مازندران)، محسن هاشمی رئیس اداره مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران اظهار داشت: طی سه ماه نخست امسال به طور متوسط در هر ساعت بیش از ۵۷۴۴ وسیله نقلیه سنگین در استان در حال تردد  بوده که این میزان از تردد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود ۱۲ درصد افزایش یافته است. 

وی افزود: میزان کل تردد انواع وسایل نقلیه طی سه ماه نخست امسال به نسبت دوره مشابه سال قبل حدود ۲۱ درصد افزایش داشته و  به حدود ۱۴۸ میلیون تردد رسیده است.

هاشمی ادامه داد: همچنین تردد در خرداد ماه امسال نسبت به ماه قبل از آن یعنی اردیبهشت ۱۴۰۰ نیز به میزان ۲۲ درصد افزایش داشته است.

رئیس اداره مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران افزود: تردد در محورهای مواصلاتی استان با استانهای مجاور در مقایسه با  مدت مشابه سال گذشته در حدود ۱۱ درصد افزایش داشته و به بیش از  ۱۰ میلیون و ۶۵۰ هزار تردد رسیده است.

هاشمی ادامه داد: افزایش ترددها در ماه خرداد امسال از رشد بیشتری برخوردار بوده به نحوی که در مقایسه با ماه قبل از آن یعنی اردیبهشت  ۱۴۰۰ در حدود ۴۲ درصد افزایش داشته است.

گفتنی است پرترددترین ساعات روز نیز معمولا بین ساعات ۱۸ الی ۱۹ بوده است.