شناسهٔ خبر: 95096 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان:

افزون بر ۴۳۰ کیلومتر راه روستایی در شهرستان بشاگرد در حال اجراست

راهسازی کوهستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان با اشاره به وجود راه های خاکی و سخت گذر بودن مسیرهای روستایی بشاگرد گفت: این اداره کل به عنوان متولی راه روستایی در حال اجرای عملیات خاکبرداری و زیرسازی افزون بر ۴۳۰ کیلومتر راه روستایی در این شهرستان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(هرمزگان)، یوسف عابدینی ابراز داشت: خدمت رسانی به مردم ساکن در روستاهای سخت‌گذر استان افتخار اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای هرمزگان است و کارکنان و راهداران زحمتکش در تلاش هستند با وجود کمبود امکانات و تجهیزات با عمل به وظایف قانونی خود، تردد ایمن در محورهای مواصلاتی را برای مردم محیا کنند.

وی در خصوص راه روستاهای تومان احمد و گاوکش از توابع بخش گافر و پارامون شهرستان بشاگرد گفت: طول محور مذکور از دوراهی ملکن تا روستای گاوکش به طول ۷۶ کیلومتر می باشد که ۳۳ کیلومتر آن از دوراهی ملکن تا روستای نیکدشت در حال اجرای آسفالت و مابقی مسیر به طول ۴۳ کیلومتر از روستای نیکدشت تا روستای گاوکش بدلیل مشکلات اعتباری هنوز اجرایی نشده است.

عابدینی ادامه داد: محورهای مورد اشاره عمدتا در بستر رودخانه های فصلی قرار دارند که متاسفانه بعد از هر بارندگی مسیر ارتباطی قطع می شود و همکاران راهداری شهرستان بشاگرد به صورت مداوم نسبت به بازگشایی و تسطیح مسیر اقدام می نمایند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان با تاکید بر اینکه تاکنون ۳۳ کیلومتر این مسیر از دوراهی ملکن تا روستای نیکدشت را بازگشایی و زیرسازی شده است، افزود: ۲۱ کیلومتر محور مذکور نیز آسفالت شده و عملیات آسفالت مابقی مسیر تا روستای نیکدشت نیز در حال اجرا است.

وی یادآور شد: برای بازگشایی و آسفالت مسیر ۴۳ کیلومتری باقیمانده و احداث ابنیه فنی بزرگ بر روی رودخانه جگین و سر شاخه های آن در طول این مسیر، به اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان نیاز است.

عابدینی ضمن اشاره به وجود قریب به ۱۵۰۰ کیلومتر راه خاکی و سخت گذر در شهرستان بشاگرد متذکر شد: این راه ها عمدتا در بستر رودخانه می باشند و بالغ بر ۸۵۰ کیلومتر از این راه مربوط به روستاهای بالای ۲۰ خانوار و دارای اولویت است که در حال حاضر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان به عنوان متولی راه روستایی در حال اجرای عملیات خاکبرداری و زیرسازی افزون بر ۴۳۰ کیلومتر راه روستایی در شهرستان بشاگرد است.