شناسهٔ خبر: 95100 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری استان اعلام کرد:

روکش آسفالت محور کرمان – جوپار با روش بلوپچر لکه گيری شد

روکش آسفالت محور کرمان – جوپار با روش بلوپچر لکه گيری شد معاون راهداری استان کرمان از انجام روکش آسفالت مسیر ۴۰ کیلومتری مرکز استان به سمت منطقه زیارتی و گردشگری جوپار، به روش لکه گيری بلوپچر خبر داد.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(كرمان)، احسان عراقی زاده معاون راهداری حوزه شمال استان کرمان با بیان این مطلب گفت: این نوع لکه گیری از نظر نوع مصالح شبیه به عملیات آسفالت سطحی يا چیپ سیل می باشد، با این تفاوت که کارکرد روزانه آسفالت سطحی حدود ۱۲۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ متر مربع است اما کارکرد روزانه روش لکه گیری با بلوپچر حدود ۳۰۰تا ۵۰۰ متر مربع، که این تفاوت چیپ سیل را برای مجری مقرون به صرفه تر نسبت به لکه گیری کرده است.

 عراقی زاده تصریح کرد: در روش آسفالت سطحی امکان لکه گیری موضعی وجود ندارد به همین سبب باید سطح کل مسیر را چیپ سیل نمود، مضاف بر اینکه روش چیپ سیل برای مسیرهایی که دارای ترک های با عرض ۳ میلی متر به بالاتر هستند کارایی مناسب را ندارد و پس از مدتی ترک ها بازگشته و بزودی نیاز به عملیات جدید پیدا میکند، اما استفاده از روش بلوپچر با دلایل صدرالذکر، سبب میشود از لحاظ اقتصادی و فنی مقرون به صرفه باشد.

وی هدف خود از تشریح روش های تخصصی بهسازی روکش آسفالت جاده‌ها‌، مانند بلوپچر و چیپ سیل را آشنایی بیشتر مردم‌‌ به ویژه کاربران جاده ای با اینگونه فعالیت های راهداری دانست و گفت: امروزه مقرون به صرفه ترین روش نگهداری جاده ها، انجام لكه گيري آسفالت با استفاده از دستگاههای بلوپچر است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل استان کرمان به مراحل انجام لکه گیری آسفالت با دستگاههای بلوپچر اشاره نمود وگفت: قبل از ترمیم انواع ترک های آسفالت، محل ترک قبل از لکه گیری بادگیری و تخلیه کامل می شود، سپس با پاشیدن مناسب قیر و شن با سرعت بالا ، انواع ترک های رویه آسفالت مانند پوست سوسماری، بلوکی و.... ترمیم می شوند.

 عراقی زاده از راههای مواصلاتی به عنوان سرمایه عظیم ملی یاد کرد و افزود: فعالیت های راهداری علاوه بر اینکه سخت و طاقت فرسا هستند و راهداران ما در حفظ و نگهداری راهها، از جان‌خود مایه می گذارند، بهسازی راهها، نصب علایم ایمنی و.... مستلزم اعتبارات و بودجه های هنگفت هستند، لذا از هم استانی های گرامی به ویژه رانندگان خواهان همکاری و همیاری صمیمانه هستیم‌، بطوريکه هر کاربر را یک راهدار افتخاری قلمداد می نماییم.

معاون راهداری استان‌کرمان سامانه تلفنی و اپلیکیشن ۱۴۱ توام با سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۳۴۱ را پل ارتباطی راهداری با مردم اعلام کرد و‌ آمادگی کامل مجموعه راهداری را برای دریافت و رسیدگی به نظرات مردمی اعلام نمود.