شناسهٔ خبر: 95116 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تا اطلاع ثانوی؛

امکان صدور بارنامه برای شرکت‌های حمل و نقل استان اصفهان از مبدا بندر امام فراهم شد

افزایش تردد کامیون های صادراتی و ترانزیتی در پایانه مرزی میلک معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای اصفهان گفت: به منظور افزایش انگیزه برای تسریع در حمل نهاده‌های دامی تا اطلاع ثانوی امکان صدور بارنامه برای شرکت‌های حمل و نقل استان از مبدا بندر امام فراهم شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اصفهان)، محمدعلی صلواتی اظهار کرد: این امکان برای کلیه شرکت های حمل ونقل به استثنای شرکت‌های حمل و نقل فعال در بخش سیمان، فرآورده های نفتی، ترافیکی و فوق سنگین از مبداء بندر امام خمینی (ره) به تمام نقاط کشور برای کالاهای کنجاله، سویا، ذرت و جو فراهم شده است.

وی از تمامی شرکت‌های حمل و نقل کالای فعال در سطح استان دعوت کرد که با درنظر گرفتن شرایط مناسب موجود ، نسبت به جابه جایی کالاهای مورد اشاره اقدام کنند.

صلواتی اضافه کرد: در صورتی که مالکان ناوگان ملکی شرکت های حمل ونقل از جابه جایی کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی از مبداء بندر امام به استان اصفهان خودداری کنند، باید مراتب به اداره‌کل اعلام شده تا نسبت به قفل شماره هوشمند ناوگان در سامانه اقدام شود.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان تصریح کرد: در جابه جایی کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی از مبداء بندر امام خمینی(ره)، اولویت جابه جایی با کالاهای به مقصد استان است.

براساس این گزارش سالانه ۶۰۰ میلیون تن کالا در جاده‌های کشور جابه جا می‌شود که ۴۳۰ میلیون تن آن با بارنامه است، همچنین سالانه بیش از ۵۳ میلیون تن بار توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای از مبدا استان اصفهان جابه جا می‌شود و این استان از نظر حمل کالا در میان ۳۱ استان کشور در رتبه اول قرار دارد.