شناسهٔ خبر: 95122 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از سوی اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای استان انجام شد؛

تحویل ۶ طرح راهداری در حوزه راه های کهگیلویه و بویراحمد به پیمانکار

روکش آسفالت آزاد راه تهران -ساوه مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد از تحویل ۶ طرح راهداری با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال در حوزه راه های استان به پیمانکار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کهگیلویه و بویراحمد)، نصیری راد مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد از تحویل ۶ طرح راهداری با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال در حوزه راه های استان به پیمانکار خبر داد و گفت: لکه گیری و روکش راه های منطقه شبلیز، مارگون به چرام، یاسوج سپیدان به سمت دهدشت در منطقه شاه حمزه از مهمترین طرح های حوزه نگهداری راه های ارتباطی استان در امسال است که عوامل اجرایی آن مشخص شده است.

وی تاکید کرد: همچنین هفت طرح به مبلغ ۷۰۰ میلیارد ریال در بخش ساخت و توسعه راه های روستایی استان در مراحل مختلف مناقصه تا نزدیک به پایان مراحل اجرایی هستند.

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده ای استان ابراز داشت: ایمن سازی ورودی شهر یاسوج حدفاصل سرآبتاوه تا پلیس راه قدیم،ایمن سازی ورودی یاسوج پل مهریان تا زندان اجرای روشنایی دهدشت بهبهان از مهمترین این طرح هاست.

نصیری راد بیان کرد: در حوزه ساخت و توسعه راه های روستایی کهگیلویه و بویراحمد پارسال عملیات اجرایی۳۰ پروژه با یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شده است.

وی تصریح کرد: لکه گیری پل بریم،تکمیل پل نیمدور، پل و راه ارتباطی جلاله،احداث پل رودخانه سمه از مهمترین طرح های حوزه نگهداری و توسعه راه های روستایی استان است.

وی ادر ادامه افزود: این استان دارای بیش از ۶ هزار کیلومتر جاده که از این میزان ۲هزار و ۲۱۷ کیلومتر راه روستایی آسفالت،۷۰۵ کیلومتر راه روستایی شوسه،یکهزار و ۴۷۱ کیلومتر آن نیز راه روستایی خاکی است.

بر اساس برآوردها هزینه هر کیلومتر بهسازی و آسفالت راه‌های اصلی در این استان حدود دو تا سه برابر استان‌های کویری است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۳ هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.