شناسهٔ خبر: 95145 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای امسال تاکنون صورت پذیرفت؛

رفع تصرف بیش از ۲۸ هزار متر مربع اراضی دولتی در هفشجان

رفع تصرف هفشجان 5.jpg معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از اجرای حکم رفع تصرف بیش از ۲۸ هزار متر مربع اراضی دولتی در شهر هفشجان با حکم دادستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، سید احسان حسینی معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از اجرای حکم رفع تصرف بیش از ۲۸ هزار متر مربع اراضی دولتی در شهر هفشجان با حکم دادستان خبر داد و گفت: متأسفانه متصرف اراضی ملی در این شهر اقدام به تصرف، چاله کنی و اجرای فنس کشی نموده بود؛ که با حکم دادستان و حضور نیروهای یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی و همچنین نیروهای انتظامی و امنیتی، اجرای حکم خلع ید و قلع و قمع بر روی این اراضی صورت گرفت.

وی ارزش ریالی این اراضی را بیش از ۱۱ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: اداره کل راه و شهرسازی استان و یگان حفاظت از اراضی در برخورد با متصرفین و متعرضین به اراضی دولتی مصمم است و بطور جدی با متخلفان برخورد خواهد کرد.

 معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان، همچنین از اجرای هشت مورد رفع تصرف فوری از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و افزود؛ در این مأموریت ها بیش از ۶۷ هزار متر مربع اراضی دولتی از چنگال متصرفین، آزاد سازی شده است. حسینی موارد فوق را مربوط به شهرهای فارسان، بروجن، اردل، هفشجان و شهرکرد دانست و ادامه داد؛ ارزش زمین های آزاد شده، بیش از ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال بوده است.

 وی با هشدار به متصرفین اراضی در استان، از عموم مردم درخواست کرد؛ در صورت مشاهده موارد تعرض به اراضی ملی و دولتی، با سامانه تلفن گویای ۱۶۵۶ یگان حفاظت از اراضی تماس گرفته و موارد را گزارش نمایند.

 هفشجان در ۲۰ کیلومتری شهرکرد، مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.