شناسهٔ خبر: 95178 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد:

دولت ۱۰ هزار میلیارد ریال برای احداث جاده پاتاوه به دهدشت هزینه کرد

راهسازی کردستان مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از مجموع ۱۱هزار میلیاردریال هزینه شده از سال ۱۳۷۴ تاکنون برای احداث جاده پاتاوه به دهدشت مبلغ ۱۰هزار میلیارد ریال آن طی هشت سال گذشته انجام گرفته است .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کهگیلویه و بویراحمد)، پژمان نیک اقبالی با اشاره به اینکه جاده پاتاوه به دهدشت به عنوان کریدور شمال به جنوب یکی از مهمترین طرح های عمرانی استان بشمار می رود اظهار داشت: این میزان اعتبار تخصیصی برای این محور ارتباطی در دست اجرا در دولت یازدهم و دوازدهم و  از محل منابع مالی مختلف تامین و هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه پروژه یاد شده در زمان حاضر ۹۲درصد پیشرفت فیزیکی دارد که ۴۲درصد آن در دولت تدبیر و امید صورت گرفته است ، تاکید کرد:چهار هزار و ۲۰۰میلیارد ریال اعتبار دیگر برای تکمیل جاده پاتاوه به دهدشت نیاز است.

به گفته نیک اقبالی طرح ساخت جاده پاتاوه به دهدشت که ۱۳۶ کیلومتر طول دارد براساس وعده عوامل اجرایی قرار است شهریور امسال بهره برداری اولیه شود.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد انجام ۱۸میلیون متر مکعب خاکبرداری ، ۴۴۰ هزار متر مکعب خاکریزی ، ۱۴ پل خاص به طول یکهزار و۵۱۲ متر،۳۴۶ دستگاه تونل بزرگ و کوچک و ۱۵ دستگاه تونل به طول ۹ هزار و۵۵۵ متر را از جمله مشخصات  و ابنیه فنی این پروژه بزرگ راهسازی برشمرد.

 وی خاطر نشان کرد: ساخت محور پاتاوه - دهدشت تحولات شگرف ملی و محلی در پی خواهد داشت بطوری که با اتمام ساخت این مسیر، فاصله بندر امام خمینی (ره) تا اصفهان ۲۷۰ کیلومتر و زمان عبور از مسیر نیز چهار ساعت کاهش خواهد یافت.