شناسهٔ خبر: 95203 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در اداره کل هواشناسی استان گیلان برگزار شد؛

جلسه رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با مدیر کل هواشناسی استان

هواشناسی گیلان رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان در جلسه با مدیرکل هواشناسی استان قول پیگیری موارد مطروحه این اداره کل را داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گیلان)، حجت الاسلام محمد صفری ملک میان نماینده مردم املش و رودسر در مجلس شورای اسلامی، رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی، نایب رئیس کمسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی و همچنین عضو هیئت رئیسه پارلمان دوستی ایران، کره و ژاپن با محمد دادرس مدیر کل هواشناسی استان گیلان جلسه ای برگزار کرد.

این جلسه که در محل اداره کل هواشناسی استان گیلان برگزار شد، محمد دادرس مدیر این اداره کل در ابتدا از عملکرد هواشناسی در چند سال اخیر در خصوص تنوع و نحوه ارائه خدمات به کاربران مختلف عمومی واختصاصی گزارشی ارائه کرد.

مدیرکل هواشناسی به این نکته مهم هم اشاره کرد که استان گیلان با توجه به وسعت کم نسبت به سایر استانهای کشور دارای آب وهوا و اقلیم های متنوعی است که این موضوع اهمیت پیش بینی و پایش پدیده های جوی در این استان را بسیار پیچیده و مهم می کند .

این مقام مسؤل همچنین با اشاره به اینکه استان گیلان دارای رکورد بیشترین میزان بارندگی در کشور است، اما به دلیل اینکه بیشتر این بارشها در خارج از فصل زراعی برنج در استان گیلان ریزش نموده و چالش کم آبی دراین فصل از چالشهای مهم کشاورزان و مسؤلین استان می باشد که نیاز به توجه ویژه وتدبیر مسؤلین استانی وکشوری دارد.

تخصیص اعتبارات لازم خواسته مدیرکل هواشناسی

 مدیرکل هواشناسی همچنین با توجه به تنوع اقلیمی در استان گیلان و پایش جامع پدیده های جوی در جای جای استان برای در دست داشتن نقشه جامع میزان نزولات جوی، توسعه شبکه  ایستگاه‌های هواشناسی را از الزامات این کار دانست و خواستار نگاه ویژه نمایندگان مردم استان گیلان برای تخصیص اعتبارات لازم برای احداث ایستگاه های هواشناسی در نقاط مختلف به ویژه مناطق مرتفع وکم برخوردار دانست.

محمد دادرس همچنین در خصوص اعتبارات تملک دارایی و هزینه ای هواشناسی در سالهای اخیر خواستار افزایش این اعتبارات برای تکمیل پروژه های نیمه تمام شد.

مدیرکل هواشناسی استان همچنین در خصوص حمایت نماینده مردم املش و رودسر برای بهبود شرایط ساختمان ایستگاه هواشناسی رودسر و تخصیص اعتبارات استانی برای ارتقای ایستگاه های باران سنجی سنتی به خودکار در این شهرستان موضوعاتی را بیان کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان ونماینده مردم املش و رودسر در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از خدمات هواشناسی در استان گیلان ضمن پیگیری موارد مطروحه در مجمع نمایندگان وهمچنین صحن علنی مجلس نسبت به پیگیری موارد مربوط به حوزه انتخابیه خود نیز قول مساعد داد.