شناسهٔ خبر: 95205 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

کاهش ۳ تا ۷ درجه‌ای دما در استان‌های ساحلی خزر/پیش‌بینی کاهش دما برای روزهای آینده در پایتخت/باد و گردوخاک در سمنان، تهران، یزد، قم و جنوب‌غرب کشور

وزش باد کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش دما در تهران و استان‌های ساحلی خزر طی روزهای آتی خبر داد و برای جنوب‌غرب کشور و استان‌های سمنان، تهران، قم و یزد، بادو گردوخاک را پیش‌بینی کرد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۱۶ تیر و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای چند روز آینده در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار پیش‌بینی شده است. در عین حال به دلیل عبور جریان هوای خنک از عرض‌های بالاتر دمای هوای در استان‌های ساحلی خزر ۳ تا ۷ درجه کاهش خواهد یافت.

گودرزی ادامه داد: امروز در شرق سواحل دریای خزر، استان های مازندران و گلستان، آذربایجان‌شرقی و آذربایجان‌غربی، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد رخ می‌دهد. همچنین در روزهای پنجشنبه و جمعه استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، بلندی‌های البرز و برخی نقاط خراسان‌شمالی، رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد را دارند.

وی با اشاره به اینکه از امروز تا روز شنبه دریای خزر مواج و متلاطم است در خصوص وضعیت جوی جنوب کشور نیز اعلام کرد: بارش‌ها از امشب در استان‌های سیستان‌وبلوچستان، کرمان، هرمزگان و فارس، رگبار و رعدو برق و وزش بادهای شدید موقتی آغاز می شود و تا چند روز ادامه خواهد یافت.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، پنجشبنه و جمعه در بخش‌هایی از شرق کشور و استان‌های سمنان، تهران، یزد و قم و جنوب غرب، باد و گردوخاک رخ می‌دهد که سبب کاهش دید در این مناطق خواهد شد. منطقه زابل از جمعه تا دوشنبه هفته آتی، باد و گردوخاک را دارد.

گودرزی ادامه داد: برای سه روز آینده نیز شرق دریای عمان و تنگه هرمز مواج و متلاطم می‌شود.

وی افزود: آسمان تهران نیز امروز صاف است، گاهی وزش باد را داریم. بیشینه دمای تهران به ۴۰ درجه بالای صفر می رسد و در روزهای آتی هفته تهران خنک می‌شود.