شناسهٔ خبر: 95256 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

امروز انجام گرفت؛

بازيد وزير راه وشهرسازی از مراحل نهايى تكميل تونل البرز در آزادراه تهران- شمال

بازيد وزير راه وشهرسازی از مراحل نهايى تكميل تونل البرز در آزادراه تهران- شمال وزير راه و شهرسازى از مراحل نهايى تكميل تونل البرز در منطقه دو آزادراه تهران- شمال بازديد كرد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبرى وزارت راه و شهرسازى، امروز ١٨ تيرماه، محمد اسلامى وزير راه و شهرسازى در ماه هاى پايانى دولت دوازدهم از منطقه ٢ آزادراه تهران-شمال بازديد و در جريان مراحل تكميل تونل البرز واقع در منطقه ٢ آزادراه قرار گرفت.

بنا بر اعلام شركت ساخت و توسعه زيربناهاى حمل و نقل، منطقه ٢ آزادراه تهران-شمال به طول ٢٢كيلومتر از انتهاى منطقه يك آزادراه در سه راهى شهرستانك شروع و در محدوده پل زنگوله وارد جاده چالوس مى شود كه احداث اين منطقه ٦ كيلومتر ديگر از جاده موجود را كوتاه مى كند.

برخى از ويژگى هاى منطقه ٢ آزادراه تهران-شمال شامل عبور ٧٠ درصد مسير از داخل تونل، تعداد ٥٩رشته تونل در باند رفت و برگشت در مجموع به طول ٣٧/٢ كيلومتر، تعداد ٢٩ دستگاه پل بزرگ در باند رفت و برگشت در مجموع به طول ٣/٦ كيلومتر، است.

از ديگر ويژگى هاى منطقه ٢ آزادراه تهران شمال مى توان به حجم عمليات خاكى به ميزان ٣ميليون مترمكعب، وجود طولانى ترين تونل آزادراهى تونل هاى سه قلوى البرز هريك به طول ٦/٤ كيلومتر و طولانى ترين پل مسير به طول ٣٣٠متر اشاره كرد.