شناسهٔ خبر: 95261 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزير راه و شهرسازى در حاشيه بازديد از آزادراه تهران-شمال مطرح كرد؛

افتتاح بزرگ ترين تونل غرب آسيا در آزادراه تهران-شمال در دولت دوازدهم

بازيد وزير راه وشهرسازی از مراحل نهايى تكميل تونل البرز در آزادراه تهران- شمال وزير راه و شهرسازى در جريان بازديد از منطقه دو آزادراه تهران-شمال از افتتاح باند رفت تونل البرز در روزهاى پايانى دولت دوازدهم خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبرى وزارت راه و شهرسازى، محمد اسلامى وزير راه و شهرسازى امروز ١٨ تير در حاشيه بازيد از مراحل نهايي تكميل تونل البرز در منطقه ٢ آزادراه تهران-شمال، گفت: براى آزادراه تهران-شمال در منطقه ٢، ٢٢ كيلومتر طول، ٥٩ تونل و ٢٩ پل، پيش بينى شده است.

وزير راه و شهرسازى با اشاره به اينكه تونل البرز در قطعه ٢ آزادراه تهران-شمال، واقع شده و در مراحل پايانى تكميل قرار دارد، افزود: طول تونل البرز ٦/٥ كيلومتر است.

عضو كابينه دولت دوازدهم ادامه داد: زمان افتتاح منطقه يك آزادراه تهران-شمال از رييس جمهور درخواست كرديم تا دستور مساعدت براى باند رفت منطقه ٢ را صادر كنند كه اينكار انجام شد. هم اكنون با تلاش بنياد مستضعفان، بزرگ ترين و پيچيده ترين بخش مهندسى در احداث تونل براى آزادراه تهران- شمال در حال تكميل است.

اسلامى خاطرنشان كرد: در طى دو سال فعاليت، در منطقه ٢ آزادراه تهران-شمال دو تا سه هزارنفر شبانه روزى مشغول به فعاليت بودند، با يارى خداوند در روزهاى باقيمانده دولت دوازدهم تونل البرز در باند رفت در مجموع به طول ٩ كيلومتر افتتاح مى شود و احداث باند برگشت آغاز خواهد شد.

وى تصريح كرد: اميدواريم با توجه ويژه آقاى نوبخت رييس سازمان برنامه و بودجه به تكيل پروژه هاى عمرانى و با تجهيز منابع باند رفت قطعه دوم آزادراه تهران-شمال تا پايان ١٤٠٠ به بهره بردارى برسد و باند برگشت نيز در سال آينده آغاز شود.