شناسهٔ خبر: 95280 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نگهداری راه‌های اردبیل ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

نگهداری راه.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: نگهداری راه‌های استان اردبیل نیازمند یک‌هزار میلیارد تومان منابع است تا با تلاش راهداران در طول سال این فرآیند به انجام برسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اردبیل)، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: نگهداری راه‌های استان اردبیل نیازمند یک‌هزار میلیارد تومان منابع است تا با تلاش راهداران در طول سال این فرآیند به انجام برسد.

کلیم‌اله وثوقی در بازدید از محورهای مواصلاتی شهرستان خلخال اظهار داشت: راهداری در محورهای مواصلاتی استان یک اقدام مستمر و مداوم است و ما در طول سال در محورهای مواصلاتی استان که بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ کیلومتر است، سعی می‌کنیم با انواع اقدامات به ارتقا ایمنی در ترددها و همچنین بهبود سرویس‌دهی به کاربران جاده‌ای کمک کنیم.

عضو شورای اداری استان اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر در محورهای مواصلاتی استان طرح راهداری تابستانی با ۱۵۰ دستگاه ماشین‌آلات و ۲۰۰ نفر نیرو در حال انجام است که تا پایان مردادماه طرح راهداری محوری با قوت و قدرت ادامه پیدا می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در قالب این طرح راهداران تلاش می‌کنند تا در کنار اقدامات مناسب‌سازی راه‌ها، نسبت به ترمیم و اصلاح حریم جاده‌ها، نصب گاردریل، علائم هشداردهنده، نصب علائم انتظامی و اخطاری و همچنین خط‌کشی مسیرهای ترددی و رنگ آمیزی و لکه‌گیری و رفع چاله اقدام کنند.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل افزود: در قالب اجرای این طرح اصلاح روشنایی به میزان ۱۷۰ کیلومتر و همچنین دیگر طرح‌های اصلاح و ترمیم جاده‌های مختلف اصلی، فرعی و روستایی به انجام رسیده و در زمستان مشکلاتی را در تردد هموطنان شاهد نباشیم.

وثوقی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: از مجموع راه‌های روستایی استان اردبیل دو هزار و ۷۷۲ کیلومتر آسفالت، یک‌هزار و ۳۵ کیلومتر شوسه و یک‌هزار و ۲۲۰ کیلومتر نیز خاکی است که میانگین برخورداری راه‌های روستایی استان از آسفالت مناسب ۵۵ درصد است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه این میانگین دو درصد بالاتر از آمار کشوری است و امسال تلاشمان بر این است تا ارتقا وضعیت راه‌های روستایی را با تأمین منابع ملی و استانی شاهد باشیم خاطرنشان کرد: ارزش مجموع راه‌های استان اردبیل ۲۷ هزار میلیارد تومان است که در کنار این ارزش راه‌ها باید موضوع نگهداری و ترمیم و اصلاح جاده‌ها نیز به اندازه چهار درصد ارزش راه‌ها انجام شود که یک‌هزار میلیارد تومان سالانه برای نگهداری راه‌ها منابع نیاز است که این منابع به صورت کامل تأمین و تهیه نمی‌شود.