شناسهٔ خبر: 95297 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با اعتباری افزون بر ۴۰ میلیارد ریال انجام شد؛

اجرای عملیات بهسازی و آسفالت محورهای روستایی شهرستان تنکابن

مازندران رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تنکابن از اجرای عملیات بهسازی و آسفالت محور روستایی کشکو، پلطان، مهاجر آباد، سلیمان آباد، چلاسر و ایثارده این شهرستان به طول ۴ کیلومتر با اعتباری افزون بر ۴۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی(مازندران)، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تنکابن از اجرای عملیات بهسازی و آسفالت محور روستایی کشکو، پلطان، مهاجر آباد، سلیمان آباد، چلاسر و ایثارده این شهرستان به طول ۴ کیلومتر با اعتباری افزون بر ۴۰ میلیارد ریال خبر داد.

تورج فتحی در ادامه افزود: با توجه به این که حمل قسمت اعظمی از محصولات کشاورزی استان از طریق حمل و نقل جاده ای  انجام می شود، وجود زیر ساخت های مناسب برای تردد ناوگان حمل و نقل ضروری است، لذا محورهای فرعی و روستایی نیازمند نگاه ویژه و توجه بیشتری هستند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر اقدامات خوب و گسترده ای در زمینه بهسازی، ایمن سازی و آسفالت راه های روستایی در قالب طرح ملی " ابرار " در دست اجرا است. 

 فتحی بیان داشت: در طول یک ماه گذشته این اداره  نسبت به روکش آسفالت راه روستای سفید آب به طول ۱۲۰۰ متر و روکش اسفالت محور شهید آباد به نعمت آباد به طول ۸۰۰ متر با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال نیز اقدام نمود.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان تنکابن در ادامه به بخشی از فعالیت های کاری این اداره در بخش ایمن سازی راه های حوزه استحفاظی اشاره و اظهار داشت : مرمت و بهسازی و تثبیت نقاط رانشی راه، بهسازی، مرمت، لایروبی تنقیه آبروها، اجرای کانال بتنی، احداث دیوار حفاظتی، زیر سازی و زهکشی  و روکش آسفالت از جمله پروژه های اجرایی این اداره بوده که در امسال به منظور بالا بردن ضریب ایمنی راه‌ها به اجرا در آمد.

فتحی ادامه داد: با توجه به اجرای طرح ارتقای کیفیت راهداری، اقداماتی از قبیل اجراي خط كشی، نصب علائم، آشكارسازی نقاط پرحادثه، شانه سازی، رنگ آمیزی نیوجرسی ، پایه ها و نرده ها، شسشتو و ساماندهی علائم، اصلاح قوس ها و ... در سطح جاده های این شهرستان با جدیت در دست اجراست.

گفتنی است از ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه های موجود در مازندران، مقدار۶۲۶ کیلومتر مربوط به شهرستان تنکابن است.