شناسهٔ خبر: 95314 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۷۳ پروژه راهداری در استان اردبیل عملیاتی می‌شود

راه روستایی.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل گفت: با تصویب و ابلاغ اعتبار ۱۱۲ میلیارد تومانی ویژه توسعه راه‌های روستایی ۷۳ پروژه راهداری در استان اجرایی و عملیاتی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل)، کلیم اله وثوقی که در برنامه گفتگوی ویژه شبکه استانی سبلان سخن می گفت اظهار داشت: با تدبیر ویژه مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۰ قرار است ۱۱۲ میلیارد تومان برای توسعه راه‌های روستایی هزینه شود که ما برای شهرستان‌های مختلف پروژه‌هایی را تعریف کردیم تا با تأمین اعتبار مورد نیاز شاهد آغاز و اجرای این پروژه‌ها در امسال باشیم.

وی خاطرنشان کرد: هر چند برای اجرای ۷۳ پروژه زیربنایی راهداری در مناطق روستایی استان اردبیل به ۵۹۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم اما با ۱۱۲ میلیارد تومان امسال می‌توانیم این پروژه‌ها را آغاز کرده و در سال‌های آینده تکمیل و راه‌اندازی آنها را شاهد باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: تا پایان امسال ۱۰۰ کیلومتر آسفالت راه‌های روستایی به انجام می‌رسد که منابع مورد نیاز نیز در این زمینه تأمین شده است.

وثوقی اولویت توزیع اعتبارات را برای آسفالت، لکه‌گیری و روکش آسفالت راه‌های روستایی بالای ۵۰ خانوار در سطح استان یادآور شد و افزود: در جلسه اخیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان منابع مورد نیاز به شهرستان‌ها بر اساس شاخص‌های تعریف شده ابلاغ و اعلام شد تا کارهای اجرایی و انتخاب پیمانکار به انجام برسد.

عضو شورای اداری استان اردبیل از حل مشکل تأمین قیر برای آسفالت راه‌های روستایی خبر داد و خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه فروشندگان مایل به فروش محصول قیر با اسناد خزانه نبودند، با پیگیری مجلس و تأمین منابع مالی نقدی این مشکل برطرف شده و قرار است ظرف دو هفته آینده قیر مورد نیاز تأمین و از مردادماه به صورت جدی با تلاش پیمانکاران آسفالت راه‌های روستایی آغاز شود.

وثوقی محدودیت فصل کاری را به عنوان یک دغدغه اساسی یادآور شد و اضافه کرد: البته در برخی از شهرها نظیر پارس‌آباد، سرعین و نیر عملیات آسفالت‌ریزی با تلاش پیمانکاران در راه‌های روستایی شروع شده و روکش آسفالت در سایر مناطق نیز به سرعت به انجام می‌رسد.

وی به بهبود شرایط آسفالت راهها بر اساس برنامه سیستم مدیریت روسازی راهها pms و مدیریت راه‌های روستایی اشاره کرد و گفت: برخی از راه‌های روستایی در اردبیل عمر بالای ۱۵ سال و حتی ۲۰ سال در آسفالت‌ریزی دارند که عملیات روکش در آنها با اولویت به انجام می‌رسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اظهار گلایه از تعدد سرعت‌گیرها در جاده‌های شهری و روستایی تصریح کرد: بنده مخالف سرسخت سرعت‌گیرها در جاده‌ها هستم چرا که به نظر می‌رسد این سرعت‌گیرها بیشترین ضربه را به منافع کشور در بخش خودرویی و حمل و نقل عمومی وارد می‌کند.