شناسهٔ خبر: 95318 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:

۱۰۰۰ کیلومتر راه روستایی خوزستان آسفالت می شود

راه روستایی کوشااحمدی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از آسفالت ۱۰۰۰کیلومتر راه روستایی استان تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خوزستان)،  غلامعباس بهرامی نیا در جلسه ای با حضور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای که در بندر امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه راه های اصلی بر اساس آخرین گزارش نسبت به متوسط کشوری در وضعیت خوبی قرار داریم.

وی با بیان اینکه راه های منتهی به پایانه های مرزی خوزستان نیازمند توجه بیشتری هستند، افزود: انتظار می رود با توجه به بحث اربعین حسینی(ع) و تردد زائران، اعتبار خاصی برای ایمنی سازی جاده های منتهی به پایانه های مرزی و شلمچه  در نظر گرفته شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: در حوزه روستایی ۱۶۰۰ کیلومتر در قالب طرح ابرار و تکمیل چند پروژه باقی مانده از راه و شهرسازی آماده آسفالت می باشد که برنامه داریم در سال جاری یک هزار کیلومتر آسفالت شود.
بهرامی نیا ادامه داد: آسفالت این میزان نیازمند ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که از این میزان ۳۵۰ میلیارد تومان از سوی سازمان به اداره کل ابلاغ شده ومابقی اعتبار مورد نیاز توسط استانداری خوزستان تأمین خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به افزایش برداشت محصولات کشاورزی، افزود : کشت پاییزه استان خوزستان در سال گذشته ۴ میلیون تن بود که از اول فروردین تا ١۵ تیر کار برداشت و جابه جایی آن انجام شد که این رقم امسال به ۵،۵ میلیون تن رسید.

بهرامی نیا با اشاره به افزایش برداشت محصولات کشاورزی، افزود : کشت پاییزه استان خوزستان در سال گذشته ۴ میلیون تن بود که از اول فروردین تا ١۵ تیر کار برداشت و جابجایی آن انجام شد که این رقم امسال به ۵،۵ میلیون تن رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: حمل محصول فساد پذیر چغندر قند نیز از ٨٠٠ هزار تن در سال گذشته به یک میلیون و ٣٠٠ هزار تن افزایش یافت و علاوه بر این محصول، شاهد افزایش برداشت محصول کلزا و تره بار در استان بودیم در سال گذشته به یک میلیون و ٣٠٠ هزار تن افزایش یافت و علاوه بر این محصول، شاهد افزایش برداشت محصول کلزا و تره بار در استان بودیم.

وی با بیان اینکه با تمهیدات اندیشیده شده جابه جایی محصولات کشاورزی استان به خوبی انجام شد، گفت: با توجه به تغییرات جوی امسال شاهد برداشت زودهنگام محصولات کشاورزی در دیگر استان های کشور بودیم به همین دلیل اعزام کامیون به بندر امام خمینی با مشکل مواجه شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: در صورت رفع برخی مشکلات امکان حضور حدود ۲ هزار کامیون در بندر امام برای جابجایی روزانه ۵۰ هزار تن کالای اساسی وجود دارد.

بهرامی نیا با اشاره به راه اندازی نرم افزار گپ اظهار کرد: رااندگان با استفاده از این نرم افزار از خدمات غیرحضوری در پایانه بندر امام همچون دریافت نوبت و اعلام بار استفاده کنند.