شناسهٔ خبر: 95319 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیش بینی جابه جایی کالاهای اساسی توسط ۲۵۰۰ کامیون از بندر امام خمینی(ره)

حمل کالای اساسی-فارس معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت:با توجه به ظرفیت بندر امام خمینی (ره) و تمهیدات اندیشیده شده، پیش بینی می شود جابجایی کالاهای اساسی از این بندر توسط روزانه حدود ٢۵٠٠ کامیون انجام شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، داریوش امانی در جریان سفر به استان خوزستان و بازدید از روند تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی از بندر امام خمینی (ره) گفت: به منظور سرعت بخشی در روند بارگیری کالاهای اساسی از این بندر، ظرفیت ناوگان راهداری سازمان مورد استفاده قرار گرفت.

وی افزود : در این راستا ١۵٠٠ دستگاه برای  ورود به بندر امام خمینی (ره) آماده و ١٨٠ دستگاه در بندر حضور دارند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بیان کرد : ناوگان های راهداری برای حمل بار استان های خود از بندر امام مورد استفاده قرار می گیرند. 

امانی با اشاره به برگزاری جلسه بررسی فرایند جابجایی کالای اساسی از بندر امام خمینی (ره) بیان کرد : برای تسریع در روند جابجایی کالاهای اساسی از بندر امام خمینی(ره) اقداماتی همچون  تشکیل قرارگاه حمل و نقل کالا در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و استان ها، صدور بارنامه توسط شرکت‌های حمل و نقل کالا از مبدأ هر استان برای نخستین بار در کشور و راه اندازی نرم افزار گپ برای دریافت نوبت و اعلام بار انجام شد.
وی افزود :به منظور سرعت بخشی در روند بارگیری کالاهای اساسی از این، ظرفیت ناوگان راهداری سازمان مورد استفاده قرار گرفت.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به برگزاری جلسه بررسی فرایند جابجایی کالاهای اساسی از بندر امام خمینی (ره) بیان کرد : بخشی از فرایند جابجایی به حوزه حمل و نقل ارتباط دارد اما حوزه های دیگر همچون گمرک و دامپزشکی نیز باید با آماده سازی امکانات مورد نیاز، فرایند تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی را تسریع بخشند.

امانی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۵ میلیون و ۵٠٠ هزار تن محصولات کشاورزی همچون چغندرقند، گندم، تره بار استان خوزستان جابجا شده است. 

وی بیان کرد : علاوه بر این ۶ میلیون و ٢٠٠ هزار تن کالای اساسی از بنادر کشور جابجا شده است که حدود ۶٠ درصد آن از بندر امام خمینی (ره) است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد : به دلیل هم‌زمانی جابجایی محصولات کشاورزی با ورود کشتی های حامل کالاهای اساسی به بندر امام خمینی (ره) ، ناوگان حمل و نقل به صورت محدود با مشکل مواجه شد که با فراخوان صورت گرفته از هفته گذشته، شاهد روند افزایشی جابجایی کالا از این بندر هستیم.

امانی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت بندر امام خمینی (ره) و تمهیدات اندیشیده شده، پیش بینی می شود جابجایی کالاهای اساسی از این بندر توسط روزانه حدود ٢۵٠٠ کامیون انجام شود.

وی افزود :سال گذشته حدود ۵٠٢ میلیون تن کالا در سرار کشور جابجا شد که از این میزان ۵٢ میلیون تن کالاهای اساسی بود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای حضور رانندگان برای جابجایی کالا را نشان از پویایی حوزه حمل و نقل جاده ای کشور دانست و از زحمات رانندگان حمل و نقل کالا به خاطر بسیج عمومی برای جابجایی کالاهای اساسی در بنادر قدردانی کرد.