شناسهٔ خبر: 95344 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

خیزش گردوخاک طی ۲ روز آینده در تهران،سمنان، قم و جنوب‌غرب و شرق/پیش‌بینی کاهش دما در پایتخت

وزش باد کارشناس سازمان هواشناسی برای روزهای آینده در تهران، سمنان، قم، جنوب‌غرب، جنوب و شرق کشور، گردوخاک و وزش باد شدید را پیش‌بینی کرد.

امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۱ تیر و روزهای آتی اعلا کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در پنج روز آینده برای سواحل دریای‌خزر، رشد ابر، بارش پراکنده و گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است. از فردا تا پنجشنبه روی بلندی‌های البرز شرقی و خراسان شمالی احتمال وقوع رگبار پراکنده وجود دارد.

نقشینه ادامه داد: چهارشنبه و پنجشنبه برای شمال آذربایجان‌ها و اردبیل، رگبار پراکنده رخ می‌دهد. تا پایان هفته نیز در جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان، و فارس در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب، رشد ابر و گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

وی افزود: در دو روز آینده وزش باد در جنوب استان‌های سمنان و تهران، قم، مرکزی و جنوب‌غرب وجنوب کشور افزایش می‌یابد که این افزایش سرعت وزش باد در برخی از ساعت‌ها وقوع گردوخاک را نیز به دنبال دارد.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، در پنج روز آینده در شرق و جنوب‌شرق به ویژه در شرق و جنوب‌شرق استان‌های سیستان‌وبلوچستان و خراسان‌جنوبی، تندباد همراه با گردوخاک سبب کاهش دید می‌شود.

وی افزود: طی دو روز آینده شمال خلیج‌فارس و شرق دریای‌عمان و شرق دریای خزر مواج و متلاطم می‌شود. برای تهران نیز در پنج روز آینده آسمانی صاف و آفتابی خواهیم داشت که در بعدازظهر قسمتی ابری و صاف خواهد شد.

نقشینه از کاهش دمای تهران طی روزهای آینده خبر داد.