شناسهٔ خبر: 95381 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی:

با اتمام تونل دوم حیران گره ترافیکی در مسیر اردبیل -آستارا باز خواهد شد

بازدید نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از پروژه احداث دوم تونل حیران نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: با افتتاح تونل دوم حیران مشکل مسافران و گردشگران ورودی به استان اردبیل از سمت آستارا رفع شده و گره ترافیکی در این مسیر باز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اردبیل)، صدیف بدری نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در بازدید از روند اجرای تونل دوم حیران که با همراهی مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل انجام شد اظهار کرد: عملیات احداث این تونل در قالب پروژه بزرگراهی اردبیل – آستارا  بعد از تصویب در سال ۹۷ با انتخاب پیمانکار از سال ۹۸ شروع شده اما به دلیل سختی مسیر عملیات اجرایی آن با تاخیر روبروست.

وی گفت: با تلاش پیمانکار در ماه‌های آینده حفاری سرعت بیشتری خواهد گرفت تا عملیات فنی و عمرانی در این مسیر شکل سریع‌تری به خود بگیرد.

بدری تصریح کرد : با افتتاح تونل دوم مشکل مسافران و گردشگران ورودی به استان اردبیل از سمت آستارا رفع شده و گره ترافیکی در این مسیر باز خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: قرار است از هر دو طرف تونل یک کیلومتر تعریض و توسعه مسیر انجام شود تا گردشگران، مسافران و اهالی دو استان اردبیل و گیلان بتوانند از این محور به خوبی تردد کنند.

محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز در این بازدید گفت: با تلاش پیمانکار عملیات اجرایی احداث تونل دوم حیران و راههای طرفین اجرا و تاکنون بطول ۱۶۳ متر عملیات حفاری تونل انجام شده و تلاش می کنیم طبق برنامه زمانبندی و کیفیت فنی کارها به انجام برسد .

وی افزود: بعد از اجرای عملیات حفاری کار کف برداری تونل آغاز و سپس عملیات لاینینگ تونل اجرایی خواهد شد .