شناسهٔ خبر: 95390 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس:

راه و شهرسازی اردبیل حرکت جهادی را در توسعه بزرگراه‌ها هدف گذاری کرده است

مصاحبه نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس  ( راه و شهرسازی اردبیل ) نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل حرکت جهشی و جهادی را در توسعه بزرگراه‌ها برنامه‌ریزی و هدف گذاری کرده که ثمره آن را امروز در توسعه ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه شاهد هستیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اردبیل)، صدیف بدری نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اعلام این مطلب اظهار کرد: در طول ۵ سال اخیر با تلاش و پیگیری مسئولان استانی به ویژه استاندار اردبیل، نمایندگان و مدیرکل جهادی و پرتلاش راه و شهرسازی استان اردبیل طرح‌های متعددی در حوزه راه و بزرگراه اجرایی و عملیاتی شده و یا در مرحله انجام است.

وی از اخذ ردیف ملی برای ۵۰۰ کیلومتر توسعه راه اصلی و بزرگراه در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در بررسی لوایح سالانه بودجه این ردیف ملی مصوب شده تا در مناطق شمالی و جنوبی و شرقی و غربی استان طرح‌های توسعه‌ای بزرگراهی مصوب و از منابع ملی شاهد اجرای آنها باشیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی سفر رئیس جمهور و مدیران عامل بانک‌ها را در سال ۹۸ فرصتی استثنائی برای جذب اعتبارات و منابع بیشتر در مسیر اجرای طرح‌های بزرگراهی اعلام کرد و گفت: از محل سفر رئیس جمهور و مدیران عامل بانک‌ها برای پروژه‌های بزرگراهی اردبیل – سرچم، اردبیل – مشگین‌شهر، گرمی – بیله‌سوار، پارس‌آباد به مشگین‌شهر و کلور – درام بودجه مناسب اختصاص یافته است.

بدری بیان کرد: در یک حرکت جهشی و جهادی در حوزه راه‌های استان ، تحولات و تحرکات خوبی را شاهد هستیم به طوری که در تمام محورهای استان شاهد فعالیت چشمگیر این عزیزان هستیم و با پیگیری روزانه و تلاش مدیرکل راه و شهرسازی استان کارهای اجرایی پروژه ها به سرعت در حال انجام است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: برای محور کلور – درام نیز از طریق بانک مسکن و محور گرمی به بیله‌سوار نیز از طریق بانک رفاه فاینانس بانکی در مراحل نهایی تصویب است.

بدری اجرای این پروژه‌ها را در کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای ، ایمنی ترددها و بهبود حمل و نقل و ترافیک موثر دانست و اظهار کرد: در کنار راه‌های اصلی و بزرگراهی در سال‌های اخیر منابع هنگفتی نیز به تکمیل راه آهن اردبیل اختصاص یافته که همچنان سرعت اجرای این پروژه‌ها را شاهد هستیم.