شناسهٔ خبر: 95466 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

هشدار نسبت به طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، احتمال برخورد صاعقه در جنوب کشور/وزش باد شدید و بارش در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، تهران، البرز و سمنان/خیزش گردوخاک در شرق،شمال شرق، تهران قزوین، سمنان و قم

طغیان رودخانه خرم رود کارشناس سازمان هواشناسی نسبت به طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، احتمال برخورد صاعقه در جنوب کشور هشدار داد و برای شرق، شمال‌شرق و استان‌های تهران،سمنان، قزوین و قم، خیزش گردوخاک را پیش‌بینی کرد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۴ تیر و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا اواخر وقت یکشنبه به دلیل نفوذ جریان گرم و مرطوب جنوبی در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس و هرمزگان  در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد. روزهای پنجشنبه و جمعه در استان‌های خراسان‌جنوبی، یزد و مناطقی از خراسان‌رضوی شرایط اعلام شده تداوم دارد.

رفیعی ادامه داد: طی سه روز آینده در نوار شمالی کشور استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، آذربایجان‌های شرقی و غربی، کردستان، زنجان، خراسان‌شمالی، خراسان‌رضوی، بلندی‌های استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان، بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی را خواهند داشت.

وی افزود: طی سه روز آینده در نقاطی از استان‌های قزوین، سمنان،قم، مرکزی، جنوب تهران، اصفهان و شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید و احتمال خیزش گردوخاک وجود دارد. امروز دریای‌خزر مواج و متلاطم است. از بعدازظهر فردا تا یکشنبه نیمه شرقی خلیج‌فارس، تنگه‌هرمز و دریای‌عمان، مواج و متلاطم است.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، از روز دوشنبه هفته آتی در بیشتر مناطق کشور جوی آرام حاکم می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام شرایط جوی ناپایدار در جنوب کشور، در بیان توصیه‌های آن سازمان، اعلام کرد: با توجه به شدت بارش‌ها در مناطق جنوبی کشور، به ویژه در سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، یزد، کرمان، احتمال جاری شدن رواناب در مسیل‌ها، آبگرفتگی معابر، احتمال برخورد صاعقه پیش‌بینی شده است. همچنین احتمال بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها، انسداد موقت راه‌ها وجود دارد. بنابراین توصیه می‌شود هموطنان از تردد و توقف در حاشیه رودخان‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند. به ویژه دامداران از چرای دام‌ها در مناطق مرتفع خودداری کنند.