شناسهٔ خبر: 95556 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خبر داد:

تیغ‌زنی ۱۴۷ کیلومتر راه روستایی در جبالبارز جیرفت

تیغ زنی راه روستایی جنوب کرمان رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جیرفت از تیغ‌زنی ۱۴۷ کیلومتر راه‌ روستایی و بازگشایی راه ارتباطی ۲۱ روستا و آبادی در بخش جبالبارز این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری جنوب کرمان)، رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان جیرفت از تیغ‌زنی ۱۴۷ کیلومتر راه‌ روستایی و عشایری و بازگشایی راه ارتباطی ۲۱ روستا و آبادی در بخش جبالبارز این شهرستان خبر داد.

اکبر سلیمانی گفت: از چند روز گذشته با اعزام ۳ دستگاه گریدر،بلدوزر و لودر به مناطق کوهستانی بخش جبالبارز راه مناطق روستایی زری خول، آبنمای زارین، کابستان  دهنو .گردین، کنزرک، قنات سیاه، تودرک تنکمان، باغ انار، در مروارید، سرهنگر، گیشا  از توابع جبالبارز تیغ زنی و بازگشایی شد.
وی با بیان اینکه بارش های تابستانی با شدت و دوره زمانی کوتاه مدت و حجم زیاد است که پس از هر تیغ زنی توسط دستگاه های سنگین مجددا این راه ها نیاز به تیغ زنی پیدا می کنند.
سلیمانی با بیان اینکه بارندگی‌های اخیر در ارتفاعات جبالبارز موجب خسارت به بیش از ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی شده است اظهار داشت: کار تیغ‌زنی این محورها همچنان با اولویت راههای پر خسارت و دارای سکنه بیشتر ادامه دارد.
وی ۶۰ درصد راه‌های روستایی بخش جبالبارز را در مناطق کوهستانی سخت‌گذر عنوان کرد و گفت: در راستای همکاری با اداره عشایری، فعالیت تیغ‌زنی و بازگشایی راه‌های عشایری با وجود اینکه در حوزه کاری راهداری نبوده هم با هدف ایجاد تردد ایمن برای مردم و عشایر را در کنار راه‌های روستایی انجام داده ایم.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان جیرفت با بیان اینکه بیش از ۲ هزار کیلومتر راه خاکی در شهرستان جیرفت وجود دارد، افزود: بیش از ۷۰ درصد این مسیرها کوهستانی و سخت‌گذر هستند لذا با توجه به کمبود اعتبارات شهرستانی و استهلاک بالای ماشین‌آلات راهداری، نگذاشته‌ایم راهی مسدود بماند.
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان جیرفت اظهار داشت: باران‌های فصلی به ویژه در این فصل موجب ورود خسارت به راه‌های روستایی خاکی به ویژه مناطق کوهستانی می‌شود از این رو به محض اطلاع از خسارت به راه‌ها، عملیات تیغ‌زنی محورها در دستور کار قرار می‌گیرد.
سلیمانی با بیان اینکه در زمان بروز بارندگی ها از طریق مردم و دهیاران و شوراهای روستاها در ارتباط هستیم با احترام به انتقال مطالبه مردم از طریق فضای مجازی در زمینه تخریب راههای روستایی در زمان بارندگی،اطلاع یافتن همکاران بنده از تخریب راهها با استفاده از کانالهای ارتباطی به ویژه تماس با مرکز مدیریت راهها و شماره تماس ۱۴۱ زودتر در جریان تخریبها قرار می گیریم.
وی با بیان اینکه راهداری خود را در کنار مردم و خادم مردم می داند افزود: این مجموعه بدور از هرگونه حاشیه ای وظیفه خود را در راه خدمت مطلوب به مردم با جدیت دنبال خواهد کرد.