شناسهٔ خبر: 95561 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور جمعی از مسئولان استانی صورت گرفت؛

کلنگ زنی و احداث باند دوم بابامیدان - کمربندی یاسوج- سمیرم

کمربندی یاسوج باند دوم بابامیدان - کمربندی یاسوج -سمیرم با اعتباری ۷۷ و نیم میلیارد تومان کلنگ زنی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کهگیلویه و بویراحمد)، با حضور جمعی از مسئولان استانی پروژه احداث باند دوم بابامیدان - کمربندی یاسوج – سمیرم با اعتبار ۷۷  ونیم میلیارد تومان کلنگ‌زنی شد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد در این آئین، اظهار داشت: متأسفانه سال‌ها به علت بعضی از مسائلی که پیش آمده بود، این پروژه متوقف مانده بود، امروز با همتی که شده دوباره ان شاء الله پروژه جان تازه ای خواهد گرفت.
پژمان نیک اقبالی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های دور به لحاظ راه ارتباطی شرایط سختی داشت، گفت: در ۴۰  سال گذشته کارهای بسیار خوبی در سطح استان به لحاظ احداث راه های ارتباطی انجام گرفت، از جمله اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد به کریدور اصلی شمال به جنوب تبدیل شدیم و شاید در آینده از شرق به غرب و حتی شاید جنوب غربی به شمال شرقی به کریدور اصلی تبدیل شویم.
وی افزود: در ابتدای سال ۹۲ استان کهگیلویه و بویراحمد ۵۰ کیلومتر بزرگ راه داشت که خوشبختانه الان ۲۵۰ کیلومتر جاده چهار خطه دارد.
نیک‌اقبالی گفت: یکی از نقاط حادثه خیز در استان کهگیلویه و بویراحمد کمربندی یاسوج است که با احداث ۱۲ کیلومتر بزرگراه در این محور علاوه بر اینکه مسیرها به سهولت انجام می‌گیرد، تصادفات نیز کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: برای این  ۱۲ کیلومتر حدود ۷۷ و نیم میلیارد تومان قرارداد داریم که البته پل مختار که گلو گاه محور هست جز قراردادها نیست ما باید بلافاصله پل را هم  به مناقصه بزاریم و اگر پل را به مناقصه بزاریم این قسمت از کمربندی تکمیل خواهد شد.

این مسئول تاکید کرد: حدود ۴۵ کیلومتری از محور یاسوج -  اصفهان  را به صورت چهار خطه داریم  که اگر کمربندی یاسوج را تکمیل کنیم با این ۱۵ کیلومتر(۱۲ کیلومت رو سه کیلومتر پل مختار)  حدود ۶۰ کیلومتر جاده چهار خطه در این محور خواهیم داشت .

نیک اقبالی گفت: که برای این قرارداد وجود ۱۸۱ هزار متر مکعب خاکبرداری خواهد شد حدود ۷۴ هزار متر مکعب خاکریزی خواهد شد  و۳۶  دستگاه پل کوچک و بزرگ  باید احداث شود  و حدود ۲۹ هزار و ۹۶۰ هزار تن آسفالت بیندر و ۱۹ هزار تن اسفالت توپکا خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه در حوزه راه داریم که تا روزهای آینده به هزار میلیارد تومان می‌رسد.