شناسهٔ خبر: 95588 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

وزش باد شدید و کاهش کیفیت هوا در نیمه شرقی/روند افزایش دما تا پایان هفته در کشور

وزش باد کارشناس سازمان هواشناسی ضمن هشدار نسبت به وزش باد شدید و کاهش کیفیت هوا در نیمه شرقی کشور از روند افزایش دما تا پایان هفته، خبر داد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۸ تیر و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای امروز و اوایل شب در استان‌های کرمان، فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، خوزستان، غرب خلیج فارس، رگبار، رعدوبرق و وزش بادهای شدید موقتی رخ می‌دهد که گاهی همراه با گردوخاک است.

گودرزی ادامه داد: امروز برای شمال کشور در اردبیل، گیلان، مازندران و شمال آذربایجان‌غربی و شرقی، دامنه و بلندی های البرز در استان‌های زنجان، البرز، تهران، قزوین، سمنان و برای فردا در بلندی‌های البرز مرکزی، رگبار پراکنده باران، گاهی رعدو برق و وزش بادهای شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: در دو روز آینده برای نیمه شرقی کشور در استان‌های سمنان، خراسان‌رضوی، خراسان‌جنوبی، یزد، سیستان و بلوچستان، وزش بادهای شدید توام با گردوخاک را داریم که سبب کاهش دید و کاهش کیفیت هوا در این مناطق خواهد شد. بنابراین رانندگان در هنگام تردد نسبت به این موضوع توجه داشته باشند.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: از امروز تا پایان هفته در بیشتر مناطق کشور شاهد روند افزایشی دما خواهیم بود. هوا در روزهای پایانی هفته گرم‌تر می‌شود. همچنین تا پایان هفته دریای عمان مواج و متلاطم است.

وی افزود: در تهران در برخی از ساعت‌ها وزش باد رخ می‌دهد، ۳۷ درجه سانتی‌گراد بیشینه دمای امروز پایتخت است.