شناسهٔ خبر: 95602 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با صدور مجوز قضایی از سوی رئیس کل دادگستری استان صورت گرفت؛

ترخیص فوری ۶۵ هزار تن نهاده های دامی انباشته شده در بندر شهید رجایی

بندر هرمزگان رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از صدور مجوز قضایی برای ترخیص ۶۵ هزار تن جو انباشته شده در بندر شهید رجایی بندرعباس برای ارسال به سراسر کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری هرمزگان)، علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از صدور مجوز قضایی برای ترخیص نهاده های دامی در بندر شهید رجایی (بندرعباس) خبر داد و اظهار داشت: به لحاظ وجود حالت اضطرار با توجه به خشکسالی های اخیر و مشکلات دامداران مناطق مختلف کشور در تأمین علوفه و نهاده های دامی مورد نیاز خود، با صدور دستور ویژه قضایی، بارگیری و ترخیص فوری ۶۵ هزار تن نهاده های دامی انباشته شده در بندر شهید رجایی برای توزیع در سراسر کشور آغاز شده است.

 صالحی خاطرنشان کرد: به منظور تأمین نیاز کشور و در نتیجه مأموریت محوله به دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان، دستور بارگیری و ترخیص ۱۰ هزار تن جو موجود در فضای باز این بندر که در معرض فساد و نابودی کامل ناشی از بارندگی پیش‌بینی شده توسط هواشناسی قرار داشت، صادر شد.

وی در ادامه افزود: همچنین حدود ۵۵ هزار تن جو موجود در سایر انبار های گمرک، با صدور مجوز قضایی، به صورت شبانه روزی در حال بارگیری و ترخیص است و حداکثر ظرف چند روز آینده به سراسر کشور ارسال و در مناطق مختلف توزیع خواهد شد.

 صالحی با بیان اینکه از مسئولان مربوطه خواسته شده است که به سرعت در این خصوص اقدام کنند، ضمن تشکر از اعلام آمادگی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان در این خصوص تصریح کرد: اداره کل راهداری با استفاده از تمامی ظرفیت های خود برای بارگیری و انتقال سریع ۶۵ هزار تن محموله مورد نظر اقدام می نماید و یگان حفاظت بنادر نیز موظف به نظارت مستمر بر فرآیند مربوطه است.

 یوسف عابدینی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان روز گذشته از آغاز حمل ۶۵ هزار تن نهاده‌های دامی از بندر شهید رجایی به اقصی نقاط کشور توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان خبر داده و گفته بود: با توجه به ضرورت موضوع و همچنین لزوم تخلیه هر چه سریع‌تر این نهادها از بندر شهید رجایی، هماهنگی‌های لازم صورت گرفت و ناوگان حمل و نقل جاده ای هرمزگان هم اکنون در حال بارگیری و انتقال این نهاده‌های دامی به اقصی نقاط کشور است.