شناسهٔ خبر: 95619 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نوبت دهی به رانندگان در پایانه بار بندر امام خمینی(ره) غیر حضوری است

حمل کالای اساسی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: نوبت دهی برای دریافت بار در پایانه بار بندر امام خمینی(ره) سیستمی و غیر حضوری است و به مراجعه حضوری رانندگان نیاز نیست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خوزستان)، فواد غزیعلی اظهار کرد: نوبت دهی برای حمل بار به صورت سیستمی انجام می شود و رانندگان از طریق سامانه پیامکی که به آنها اطلاع رسانی شده و یا استفاده از نرم افزار "گپ" این کار را انجام دهند.     
وی با تاکید بر اینکه در خصوص نوبت دهی هیچ تبعیضی بین رانندگان بومی و غیر بومی وجود ندارد، افزود: زمان نوبت رانندگان از طریق پیامک به آنها اعلام می‌شود و در صورتی که در تاریخ تعیین شده در پایانه بار حضور نداشته باشند، نوبت آنها باطل می‌شود.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان بیان کرد: رانندگان از طریق سامانه پیامکی و یا برنامه "گپ" می توانند خدماتی همچون نوبت دهی مجازی، مشاهده بارهای سالن اعلان بار بر اساس نوع بارگیری، اولویت بندی و انتخاب بارهای مورد نظر از فهرست سالن بر اساس انواع فیلتر، اضافه کردن ناوگان جدید و تغییر بارگیر ناوگان، مشاهده فعال وضعیت فعال بودن کارت هوشمند و دریافت بخشنامه ها، اخبار و پیامک های پایانه بار دریافت کنند.       
غزیعلی ادامه داد: برای تسهیل در روند بارگیری، سالن‌های بار براساس شهرهای بومی خوزستان تفکیک شده‌اند اما این مساله هیچ ارتباطی با دریافت نوبت بار ندارد.     
وی افزود: پایانه بار بندر امام خمینی(ره) از چهار سالن اعلام بار برخوردار است که برای رفاه حال رانندگان هشت دستگاه مانیتور ۷۵ اینچ، چهار دستگاه کولر ۶۰ هزار و ۱۵۰ صندلی فرودگاهی با هزینه بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال در آنها جانمایی شده است.   
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: کرایه حمل بار بر اساس تن کیلومتر محاسبه می‌شود که در اردیبهشت امسال بر اساس مصوبه شورای عالی ترابری این نرخ به روزسانی شده است.