شناسهٔ خبر: 95630 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رانندگان قزوین ۱۳۳هزار تن محصول چغندرقند را از مبداء خوزستان حمل کردند

محصول چغندر قند معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: ناوگان حمل و نقل کالای این استان امسال ۱۳۳هزار و ۲۸۸ تن محصول چغندرقند را از مبداء استان خوزستان به کارخانه تولید قند در قزوین حمل کرد.


به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، علیرضا معیری‌پور اظهار داشت: با توجه به فسادپذیری زیاد محصول چغندرقند بویژه در فصل گرم سال و محدود بودن مدت دوره حمل آن، سرعت در جابجایی این محصول از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی اضافه کرد: در همین راستا از اردیبهشت امسال جلسات و برنامه ریزی های لازم با تمام صنوف حمل و نقلی در حوزه کالا جهت تسریع در حمل این محصول استراتژیک از مبداء استان خوزستان به چند استان دارای واحد تولید قند شامل قزوین، فارس، همدان، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه و اصفهان انجام  و متعاقب آن با ارائه سیاست حمایتی  در محاسبه پیمایش ناوگان، عملیات حمل آغاز شد.
معیری پور ادامه داد: استان قزوین در این مدت با اعزام ۵هزار و ۶۷۲ دستگاه کامیون و در مجموع  با حمل ۱۳۳ هزار و ۲۸۸تن محصول چغندرقند به کارخانه تولید قند در استان انجام این مهم را با موفقیت به پایان رساند که در این راه از زحمات تمامی دست اندرکاران بویژه رانندگان، کامیون داران قدردانی‌ می‌شود.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: براساس آمارهای به دست آمده حمل محصول چغندرقند امسال نسبت به سال گذشته در کشور  ۴۷درصد رشد داشته و با برنامه ریزی های مناسب این محصول در مقایسه با سال های گذشته به صورت مناسبی حمل شده است.