شناسهٔ خبر: 95656 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد:

پیشرفت قابل ملاحظه در آغاز عملیات بهسازی و روسازی جاده ترانزیتی تهران- قم / برنامه ریزی جهت افتتاح این زیرساخت مهم حمل و نقل پایتخت تا سال ۱۴۰۱

بهسازی راه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از روسازی و بهسازی جاده قدیم تزانزیتی تهران – قم به میزان ۴ کیلو متر طی دو هفته اخیر خبر داد.

خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران درگفت و گو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گفت: طول اصلی مسیر ترانزیتی تهران – قم ۵۰ کیلومتر است که در سنوات گذشته ۲۰ کیلومتر از این مسیر بهسازی و  روسازی شده است.

وی افزود: طی سال جدید با اقدامات و پیگیری های انجام شده اجرای بهسازی و روسازی۲۷ کیلو متر جدید آن در دستور کار قرار گرفت که با مناقصه برگزار شده طی دو هفته اخیر آغاز و در حال حاضر ۴ کیلومتراز مسیر با توان اجرایی بالای پیمانکار روکش و بهسازی انجام شده است .

محبت خواه در خصوص ۳ کیلومتر باقیمانده از کیلومتر ۲۷ تا ۳۰ گفت: ۳ کیلومتر از مسیر نیاز به عملیات خاکی و انعقاد قرارداد مناقصه در محل تقاطع با پل راه آهن دارد که پیگیر انجام آن در این خصوص نیزهستیم تا مراحل کاری با کمک شرکت ساخت انجام شود. 

وی توضیح داد : طی سال گذشته ۵۰ میلیارد ریال اعتبار قیر توسط شرکت ساخت به این پروژه تخصیص داده شده است که در قالب پیش پرداخت به پیمانکار پرداخت خواهد شد.

محبت خواه گفت: اهمیت این جاده ترانزیتی که از کمربند جنوبی تهران عبور می کند و به لحاظ تصادفات متعدد ترانزیتی و شاخ به شاخ از وضعیت ایمنی ترافیکی خوبی برخوردار نبوده بسیار بالاست. امیدواریم با ایجاد باند جدید حرکت در استان های تهران-قم ایمنی حرکت ترانزیتی در تهران افزایش یابد و دغدغه خاطر رانندگان حل شود. همچنین کاهش مصرف سوخت و مزایای زیست محیطی از دیگر مزایای این پروژه محسوب می شود.

محبت خواه گفت : مبلغ اولیه قرارداد این پیمان ۷۳۰ میلیارد ریال است که پیش بینی ها حاکی از افزایش این رقم با توجه  به اتفاقات و موارد مطروحه در مسیر تا ۱۲۰۰ میلیارد ریال نیز شده است که امیدواریم با هماهنگی و حمایت شرکت ساخت بتوانیم یکی از مهم ترین زیرساخت های حمل و نقل پایتخت را به سرانجام برسانیم و سال ۱۴۰۱ شاهد افتتاح آن باشیم.