شناسهٔ خبر: 95662 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

برنامه‌ریزی برای نوسازی ۵۵ هزار ناوگان فرسوده جاده ای کشور/مصوبه انعقاد قرارداد واگذاری احداث پروژه بزرگراه تبریز ابلاغ شد/افتتاح ۱۱ هزار کیلومتر آزادراه و بزرگراه در دولت تدبیر وامید

افتتاح جاده هشتگرد-طالقان و آغاز عملیات ۱۴۸۸ واحد مسکن ملی ابلاغ مصوبه انعقاد قرارداد واگذاری احداث پروژه بزرگراه تبریز، و افتتاح ۱۱ هزار کیلومتر آزادراه و بزرگراه در دولت تدبیر وامید، بخشی از مهمترین اخبار حمل و نقل جاده‌ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

افتتاح ۱۱ هزار کیلومتر آزادراه و بزرگراه در دولت تدبیر وامید

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که در طول دولت تدبیر و امید بیش از ۱۱ هزار کیلومتر آزادراه و بزرگراه افتتاح شد و روز پنجشنبه گذشته ۳۲۱ پروژه بزرگراهی به  افتتاح رسید، اظهار کرد: اینها کمک کرده است تا ایمنی و راندمان در بخش بار و مسافر افزایش یابد. همچنین بنا بر آمار، سالی ۸۰۰ کیلومتر به طول راه‌های کشور افزوده شده است که رقمی قابل توجه است. در عین حال هماهنگی برای انتقال بار و مسافر تسهیل شده و از نقاط حادثه‌خیز رفع خطر شد و بسیاری از مسیرها نیز دوبانده شدند.

نوسازی ۵۵ هزار ناوگان فرسوده جاده ای کشور

وزیر راه و شهرسازی درخصوص نوسازی ناوگان جاده ای بار و مسافر نیز اعلام کرد: در خصوص نوسازی ناوگان بار و مسافر برنامه ای مدون وجود داشت که آن برنامه دستخوش مسائلی شد که ریشه آن در صنایع خودروسازی است. یکی از صنایع خودروسازی که کامیون را سال هاست به کامیون داران فروخته بود نتوانست کامیون ها را تحویل بدهد. در این دوره با توجه به اینکه عمر ناوگان جاده ای در حال بالارقتن بود و با وجود ۵۵ هزار ناوگان جاده ای بالای ۴۵ سال سن تلاش کردیم تا از محل امتیاز قانون احکام دائمی ماده ۳۰ و امتیازی که برای وزارت راه و شهرسازی پیش بینی کرده بود، ۵ هزار کامیون زیر سه سال ساخت را به کشور وارد کنیم و برای ۵۰ هزار کامیون دیگر از طریق قرارداد با کارنجات نسبت به تولید آن اقدام کنیم.

اسلامی افزود: امیدواریم کارخانجات کامیون های مرغوب و با کیفیت تولید کنند و برای واردات ۵هزار کامیون نیز بروکراسی ها کاهش یابد تا سریع تر ناوگان جاده ای نوسازی شود.

مصوبه انعقاد قرارداد واگذاری احداث پروژه بزرگراه تبریز ابلاغ شد

معاون اول رییس جمهوری تصویب‌نامه مربوط به صدور مجوز انعقاد قرارداد واگذاری احداث پروژه بزرگراه تبریز - شبستر را ابلاغ کرد.

بهره‌برداری و شروع عملیات اجرایی پروژه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با ۱۰۶۰ میلیاردریال اعتبار

در ماه‌های پایانی دولت دوازدهم، مراسم بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی برخی پروژه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با اعتبار ۱۰۶۰ میلیاردتومان با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

محور هفتکل-ایذه ایمن می‌شود

معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: با اقدامات در نظر گرفته شده، محور هفتکل-ایذه در استان خوزستان ایمن می شود.

بهسازی و روسازی جاده ترانزیتی تهران- قم

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از روسازی و بهسازی جاده قدیم تزانزیتی تهران – قم به میزان ۴ کیلو متر طی دو هفته اخیر خبر داد. محبت‌خواه گفت: طول اصلی مسیر ترانزیتی تهران – قم ۵۰ کیلومتر است که در سنوات گذشته ۲۰ کیلومتر از این مسیر بهسازی و  روسازی شده است.

وی افزود: طی سال جدید با اقدامات و پیگیری های انجام شده اجرای بهسازی و روسازی۲۷ کیلو متر جدید آن در دستور کار قرار گرفت که با مناقصه برگزار شده طی دو هفته اخیر آغاز و در حال حاضر ۴ کیلومتراز مسیر با توان اجرایی بالای پیمانکار روکش و بهسازی انجام شده است .