شناسهٔ خبر: 95712 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل:

۴۳ کیلومتر از محور اردبیل به سرچم یکی از سخت ترین پروژه های راهسازی

خبرمدیرکل راه و شهرسازی اردبیل مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت : حدود ۴۳ کیلومتر از محور اردبیل به سرچم یکی از سخت ترین پروژه های راهسازی کشور محسوب می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل)، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در بازدید علی نیکزاد نایب رییس مجلس شورای اسلامی ، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل کشور، نمایندگان اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، استاندار اردبیل و جمعی از مدیران استان اردبیل از پروژه سرچم به اردبیل در جمع خبرنگاران گفت: محور اردبیل به سرچم به طول ۱۷۸ کیلومتر می باشد که قطعه یکم آن به طول ۱۰ کیلومتر در سال گذشته تکمیل و در حال بهره برداری است.

وی گفت: قطعه دوم به طول ۲۵کیلومتر که امروز تصمیم گرفته شد عملیات زیر سازی تا پایان مرداد ماه به اتمام رسیده در ادامه همزمان با اجرای پروژه عملیات آسفالت نیز در حال اجرا بوده و تا پایان سال تکمیل و قابل بهره برداری خواهد بود و قطعه سوم نیز بطول ۲۵ کیلومتر به پیمانکار واگذار شده و در حال تکمیل عملیات است.

حیدری ادامه داد: قطعه چهارم به طول ۳۰ کیلومتر که آن نیز به پیمانکار واگذار شده و پروژه در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: قطعات پنج و شش که یکی از سختترین قطعات و شاید می توان گفت از سختترین پروژه های راهسازی کشور محسوب می شود حدود ۴۳ کیلومتر است و ما در حال مطالعه مسیر هستیم.

حیدری افزود : قطعه هفت محور اردبیل به سرچم به طول ۴۵ کیلومتر به پیمانکار واگذار شده ، پیمانکار پروژه موسسه راه ایران از موسسات قرارگاه خاتم است که عملیات آن نیز در حال انجام است.

وی تاکید کرد: اعتبار لازم برای تکمیل و اجرای کامل این پروژه بالای ۲ هزار میلیارد تومان منابع مورد نیاز است که امسال از محل ردیف بودجه ۴۱میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده خواهد شد.

حیدری ادامه داد: علاوه بر این ۴۱ میلیارد تومان ، ما دنبال ۴۰۰ میلیارد تومان از بانک صادرات در قالب فاینانس داخلی یا ماده ۵۶ هستیم که این موضوع با پیگیری های دکتر نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ، استاندار اردبیل و نمایندگان مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی  در حال بررسی است که منابع بانکی تجویز این پروژه شود.