شناسهٔ خبر: 95723 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش پراکنده باران در برخی نقاط کشور/ احتمال توفان شن در شرق و مرکز

باد- باران- آسمان نیمه ابری- آسمان- هواشناسی کارشناس سازمان هواشناسی از بارش پراکنده باران، رعدوبرق و وزش باد شدید در برخی از مناطق کشور خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز دوم مرداد و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت:  امروز و فردا در گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، آذربایجان شرقی، بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس و زاگرس مرکزی در بعد از ظهر رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش بادهای شدید موقتی رخ می‌دهد. روزهای دوشنبه و سه شنبه در بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف و جوی آرام را شاهد خواهیم بود، اما استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و آذربایجان شرقی از این مساله مستثنی هستند.

وی ادامه داد: از امروز تا اواسط هفته شمال شرق، شرق، جنوب شرق و مرکز کشور  وزش باد شدید رخ می‌دهد که در برخی نقاط خیزش گرد و توفان شن محتمل است. امروز و فردا دمای هوا در استان اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر بین ۴ تا ۸ درجه کاهش داشته و دریای خزر مواج خواهد بود. همچنین طی ۵ روز آینده مناطق شرقی دریای عمان مواج و متلاطم است.

رفیعی گفن: امروز آسمان تهران صاف است اما در بعدازظهر وزش باد رخ خواهد داد. حداکثر دما امروز به ۴۰ درجه بالای صفر و حداقل دما فردا به ۲۹ درجه بالای صفر خواهد رسید.

وی افزود: خنک‌ترین مرکز استان کشور امروز شهرکرد با دمای حداقل ۱۴ درجه و گرم ترین مرکز استان دیروز اهواز با دمای ۴۷ درجه بالای صفر گزارش شده است.