شناسهٔ خبر: 95818 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

وزش باد شدید در شرق، شمال‌شرق، مرکز و جنوب‌شرق/تشدید بارش‌ها در استان‌های ساحلی خزر/دریای خزر و دریای عمان مواج و متلاطم می‌شود

بارش برف و باران کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را برای روزهای آتی با بارش‌های پراکنده پیش بینی کرد و از وزش باد شدید در شرق، شمال‌شرق، مرکز و جنوب‌شرق خبر داد.

امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۵ مرداد و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تا پایان هفته برای شرق، شمال‌شرق، جنوب‌شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور، وزش باد شدید پدیده غالب است. برای سیستان و بلوچستان به ویژه زابل و خراسان جنوبی، خیزش گردوخاک همراه با کاهش دید و کیفیت هوا پیش‌بینی شده است.

نقشینه ادامه داد: طی دو روز آینده برای برخی از مناطق آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، بلندی‌های البرز مرکزی، در ساعات بعدازظهر، رشد ابر و بارش پراکنده رخ می‌دهد.

وی افزود: از فردا با شمالی شدن جریان‌های مرطوب روی دریای‌خزر برای استان‌های ساحلی دریای خزر، بارش‌ها تشدید خواهد شد. پنجشنبه تا اواسط هفته آینده برای شمال‌غرب، استان‌های ساحلی خزر، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان، بارش باران، گاهی رگبار و رعدو برق پیش‌بینی شده است. با کاهش محسوس دما به ویژه در اردبیل و سواحل شمالی، پنجشنبه علاوه بر استان‌های نامبرده شده بارش‌ها به خراسان شمالی کشیده می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: شدت بارش‌ها در استان‌های واقع در سواحل خزر و بلندی‌های البرز مرکزی رخ می‌دهد. دریای خزر نیز از امروز تا پایان هفته، مواج و متلاطم است و در پنج روز آینده مناطق شرقی دریای عمان نیز مواج و متلاطم می‌شود.

به گفته وی، امروز و فردا آسمان تهران صاف است. فردا شب تهران نیمه ابری خواهد شد و پنجشنبه وزش باد دارد. روز جمعه برای تهران به ویژه مناطق شمالی رگبار باران رخ می‌دهد. بیشینه دمای امروز تهران ۳۹ و فردا و پس فردا ۳۸ و ۳۷ درجه خواهد شد.