شناسهٔ خبر: 95827 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سه ماه نخست امسال انجام شد؛

لکه گیری و روکش ۷۵ کیلومتر از جاده‌های خراسان جنوبی

روکش خراسان جنوبی.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از لکه گیری و روکش ۷۵ کیلومتر از جاده‌های استان در سه ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان جنوبی)، اسداله جلال زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از لکه گیری و روکش ۷۵ کیلومتر از جاده‌های استان در سه ماه نخست امسال خبر داد و گفت: عملیات مذکور با اعتباری افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال انجام شده که از این میزان ۱۵ کیلومتر مربوط به لکه گیری و روکش راه‌های خسارت دیده ناشی از سیل سال ۱۳۹۹ بود.

وی تصریح کرد: عملیات مذکور در محورهای اصلی و شریانی بیرجند– قاین، بیرجند – سربیشه، سربیشه – نهبندان، دیهوک – فردوس، طبس – بشرویه به صورت لکه گیری و روکش انجام گرفته و تا پایان سال نیز لکه گیری و روکش محورهای سطح استان با اولویت درجه بندی سطح روسازی آسیب دیده و ایمنی کاربران جاده ای از آن انجام خواهد شد.
جلال زاده ادامه داد: تا پایان امسال لکه گیری و انواع روکش های حفاظتی سرد و گرم بیش از ۵۰۰ کیلومتر راه در خراسان جنوبی با اعتباری افزون بر۸۰۰ میلیارد ریال در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قرار دارد.
لازم به ذکر است خراسان جنوبی دارای ۵۹۰۵ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۵۸۸۸ کیلومتر راه روستایی آسفالته است.