شناسهٔ خبر: 96015 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون ساخت و توسعه راههای کشور در بازدید از بزرگراه ارومیه-میاندوآب اظهار کرد:

کریدور بزرگراهی غرب کشور موجب اتصال محورهای ترانزیتی مناطق اقتصادی و تجاری شده است

شاهین معاون ساخت و توسعه راههای کشور در بازدید از بزرگراه ارومیه-مهاباد-میاندوآب به عنوان بخشی از کریدور بزرگراهی غرب کشور در آذربایجان‌غربی، گفت:‌ کریدور بزرگراهی غرب کشور در این استان یکی از شریان‌های اصلی و نقطه اتصال دو منطقه پر تردد تجاری؛ پایانه مرزی بازرگان به بندر امام خمینی(ره) محسوب می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غریی)، محمدرضا کدخدازاده معاون ساخت و توسعه راههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در بازدید از بزرگراه ارومیه-مهاباد-میاندوآب به عنوان بخشی از کریدور بزرگراهی غرب کشور در آذربایجان‌غربی، گفت:‌ کریدور بزرگراهی غرب کشور در این استان یکی از شریان‌های اصلی و نقطه اتصال دو منطقه پر تردد تجاری؛ پایانه مرزی بازرگان به بندر امام خمینی(ره) محسوب می شود.

کدخدازاده با بیان اینکه  کریدور بزرگراهی غرب کشور نقش آذربایجان‌غربی را در ترانزیت منطقه‌ای برجسته  می‌کند، افزود: در حال حاضر، توسعه شبکه حمل و نقل جاده‌ای در استان رشد شتابانی دارد و این اقدام برای گسترش ترانزیت بین‌المللی ضروری است.

امسال علاوه بر افتتاح ١٠٣ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در آذربایجان‌غربی، به مناسبت عید سعید غدیرخم ساخت و توسعه ١۵ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی تکمیل شد.

پیشرفت ٧٠ درصدی کنارگذر شمالغرب شهر میاندوآب

معاون ساخت و توسعه راههای کشور به همراه سردار عیسی‌زاده، نماینده مردم شهرستان میاندوآب در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل راه و شهرسازی استان از پروژه احداث کنارگذر شمالغرب شهر میاندوآب به طول ١١ کیلومتر نیز بازدید کردند و برای تسریع در اتمام این پروژه راهسازی برنامه‌ریزی شد.

سیدمحسن حمزه لو، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در این بازدید گفت: کنارگذر شمالغرب شهر میاندوآب ۷۰ درصد پیشرفت اجرایی دارد که پیش بینی می شود تا پایان سال تکمیل شود.

بازدید از طرح تعریض و بهسازی محور میاندوآب-شاهین‌دژ که در سه قطعه به طول ١۵ کیلومتر اجرا می‌شود از دیگر برنامه‌ها بود.