شناسهٔ خبر: 9606 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

هشدار سازمان هواشناسی نسبت به سیلابی شدن رودخانه‌ها در ۶ استان‌ کشور

بارندگی و سیل سازمان هواشناسی نسبت به سیلابی شدن رودخانه‌ها در برخی استان‌ها از جمله چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، اصفهان، فارس و لرستان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی طی روزهای دوشنبه ۲۹ تیرماه و سه شنبه ۳۰ تیرماه وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی به سبب رشد ابرهای جوششی و احتمال آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها به دلیل بارش شدید باران و توفان‌های تندری به شرح زیر پیش بینی می‌شود:

دوشنبه ۹۴/۴/۲۹: استان‌های چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، کرمان، نیمه غربی اصفهان و جنوب و شرق لرستان.

سه‌شنبه ۹۴/۰۴/۳۰: استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، نیمه غربی کرمان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب اصفهان، نیمه شمالی فارس و شرق لرستان. از اینرو توصیه می‌شود تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی در مناطق یاد شده بکار گرفته شود.    

ادارات هواشناسی سه استان خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و اصفهان نیز در اطلاعیه‌های جداگانه‌ای نسبت به احتمال آب گرفتگی معابر و رگباری شدن بارش‌ها هشدار دادند که متن این اطلاعیه‌ها در ادامه آمده است:

خراسان رضوی

با توجه به شمالی شدن جریانات و تغییر جهت قابل ملاحظه در سیستم‌های جوی موثر بر روی استان، پیش بینی می شود طی امروز و فردا ضمن ادامه کاهش نسبی دما، شاهد افزایش ابرناکی، وزش باد نسبتا شدید در سطح استان (پاره‌ای نقاط شدید توأم با گردو خاک) و وقوع بارش‌های رگباری همراه با رعدو برق در نیمه شمالی به ویژه شمال غرب و نواحی غرب استان باشیم. امروز بعداز ظهر با توجه به رگباری بودن بارش‌ها احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و آب گرفتی معابر در نواحی فوق الذکر وجود دارد.

سیستان و بلوچستان

با تشدید جریانات جنوب شرقی، در نواحی جنوبی و ارتفاعات جنوب شرقی استان سیستان و بلوچستان تا پایان هفته در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، رشد ابر و در برخی نقاط رگبار، رعد و برق، تندباد و احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

شدت بارش‌ها روزهای دوشنبه و سه شنبه برای شهرهای سراوان، راسک، پیشین، سرباز، نیکشهر، قصرقند، ایرانشهر، بزمان، دلگان، ارتفاعات جنوب خاش و توابع بوده و انتظار می‌رود سبب جاری شدن روان آب و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های محلی شود. بنابراین ضروری است طی این مدت تردد در مناطق مستعد سیلاب و آبگرفتگی با احتیاط انجام شود. از اقامت در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی خودداری شود و نسبت به حفاظت از محصولات کشاورزی اقدام لازم به عمل آید.

طی این مدت در نواحی شمالی استان وزش باد در برخی ساعات گرد و خاک با شدت کمتر تداوم خواهد داشت.

اصفهان

تحلیل نقشه‌های هواشناسی بیانگر ریزش هوای سرد از مناطق شمالی و گذر موج ناپایداری طی دو روز آینده است كه بر این اساس در اكثر مناطق به ‌ویژه در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد شدید را در پی خواهد داشت. در نواحی شمالی و شرقی استان در برخی ساعات وزش باد شدید با گردو خاك همراه خواهد بود. در برخی از مناطق استان بویژه نواحی غرب و شمال شرایط رگبار و رعدوبرق وجود دارد. دمای هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده ۳ تا ۴ درجه كاهش خواهد داشت.

پیش‌بینی سه‌روزه شهر اصفهان:

دوشنبه: كمی‌ابری، گاهی ‌افزایش‌ابر، گاهی وزش بادشدید و گردوخاك و احتمال رگبار پراكنده

‌سه‌شنبه: كمی ابری، گاهی افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید و گرد و خاك و احتمال رگبار پراكنده

‌چهارشنبه: صاف تا كمی ابری، در بعد ازظهر افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید./

نظر شما