شناسهٔ خبر: 96092 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش ۱۸ درصدی جابه جایی مسافر در استان مرکزی

کرمانشاه - اتوبوس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از افزایش سفرهای برون شهری توسط ناوگان عمومی مسافری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(مرکزی)، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: از ابتدای امسال تاکنون جابه جایی مسافر از مبدأ استان مرکزی، ۱۸ درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اعمال محدودیت‌های کرونایی، ممنوعیت ترددهای بین استانی و گذر از موج های چهارم و پنجم کرونا در کشور طی سال جاری، آمار جابه جایی مسافر در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، با همتی مضاعف بواسطه تلاش رانندگان و شرکت‌های مسافری، بر اساس تمهیدات اندیشیده شده توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، برابر با ۳۸۴ هزار و ۲۷۸ نفر مسافر در استان مرکزی بوده است که حاصل این زحمات رشد ۱۸ درصدی را در بر داشته است.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، بر اساس الزامات رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ناوگان مسافری، شرکت‌ها موظفند قبل و بعد از هر بار مسافرگیری، فضای داخل وسایط نقلیه را ضدعفونی کنند تا مسافرین با خیالی آسوده توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای اقدام به سفر کنند.

وی افزود: در بازه زمانی چهار ماهه نخست امسال بیش از ۶ میلیون و ۳۵۵ هزار تن بار نیز توسط ناوگان حمل و نقل کالا از مبدأ استان مرکزی جابجا شده است که ۷۰ درصد از این کالاهای حمل شده شامل مواد معدنی ساختمانی و شیمیایی است.

۱۲ درصد از بارهای استان مرکزی بصورت درون استانی و ۸۸ درصد آن برون استانی جابه جا شده است که به گفته جهانی استان‌های تهران با ۱۷ درصد، اصفهان با ۱۳ درصد و خوزستان با ۱۱ درصد مقاصد اصلی کالا از مبدأ استان مرکزی بشمار می‌روند.

وی افزود: مهم‌ترین مبدأ حمل بار در استان مرکزی، با داشتن ۱۳۵ شرکت حمل و نقل کالا، به ترتیب شهرستان‌های اراک، ساوه و دلیجان است.