شناسهٔ خبر: 96097 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در روزهای ۱۳ تا ۱۵مردادماه انجام خواهد شد؛

برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردان های فنی ساختمان، معماران تجربی و صلاحیت ماده ۲۷ در کردستان

ازمون ورود به حرفه مهندسان در کردستان رئیس اداره نظام مهندسی، مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی کردستان از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسی در روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه ۱۳ ،۱۴و ۱۵مردادماه با حضور ۶۴۷۲ داوطلب از سراسر استان خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کردستان)، خالد اصلانی رئیس اداره نظام مهندسی، مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی کردستان گفت: آزمون ورود به حرفه در روزهای چهار شنبه،پنج شنبه در نوبت صبح و در روز جمعه در نوبت صبح و بعد از ظهر همزمان با سراسر کشور در ۳حوزه امتحانی ودر شهرهای سنندج ،سقز وقروه برگزار می شود.

اصلانی ادامه داد: این آزمون به منظور صدور پروانه اشتغال برگزار می شود و افرادی که بتوانند نمره قبولی در آزمون را کسب کنند از سوی راه و شهرسازی پروانه اشتغال به کار دریافت می کنند.

وی گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده آزمون های ورود به حرفه مهندسان و کاردانها در رشته های معماری ،عمران ،تاسیسات مکانیکی،تاسیسات برقی، شهرسازی، ترافیک و نقشه برداری و همچنین تعیین صلاحیت معماران تجربی و کارشناسی ماده ۲۷ جهت اخذ پروانه اشتغال به کار به طور همزمان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در کل کشور برگزار می شود .

اصلانی افزود: تعداد کل داوطلبین ۶۴۷۲ نفر است که ۴۸۱۷ نفر در سنندج و در محل دانشگاه کردستان، ۱۰۷۸ نفر در سقز ودرمحل انشگاه آزاد اسلامی واحد سقز و ۵۷۷ نفر نیز درشهرقروه و در محل های هنرستان تلاش و شهید باهنر و سال امتحانات آموزش و پرو رش حضور خواهند یافت.