شناسهٔ خبر: 96124 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برای مواجهه با مخاطرات سیلاب صورت گرفت؛

آماده باش ۹ تیم راهداری در محورهای ارتباطی کردستان

سیل قطور رازی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان اعلام کرد: ۹ تیم راهداری برای مواجهه با مخاطرات سیلاب در محورهای ارتباطی استان، در حالت آماده باش هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کردستان)، محمد راشد مدرس گرجی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان اعلام کرد: ۹ تیم راهداری برای مواجهه با مخاطرات سیلاب در محورهای ارتباطی استان، در حالت آماده باش هستند.

مدرس گرجی با اشاره به اینکه در پی بارشهای رگباری در مناطق مختلف استان، ورودی جاده اصلی دیواندره – سنندج محدوده روستای کوله، دچار سیلاب و گل و لای شد که ۱۵ راهدار در قالب سه اکیپ طی سه ساعت آن را پاکسازی و بازگشایی کردند.

وی اضافه کرد: در کیلومتر ۱۵ تا ۲۰ محور بیجار - زنجان هم وضعیت مشابهی وجود داشت که یک تیم از راهداری بیجار مسیر را بازگشایی کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با اشاره به اینکه ۲۰۰ متر از این ۲ مسیر زیر سیلاب بود، افزود: اگر چه طول راه ارتباطی درگیر سیل کم بود ولی شدت سیلاب زیاد بود و باعث شد در تردد خودرها اختلال به وجود آید.

مدرس گرجی یادآور شد: بنا بر اعلام هواشناسی، شهرستانهای سنندج، دیواندره و بیجار بیشتر از دیگر مناطق استان در معرض بارشهای رگباری هستند که از رانندگان درخواست می شود تا در تردد در محورهای ارتباطی این شهرستانها، به ویژه طی امشب و فردا احتیاط لازم را داشته باشند.

طول شبکه راه های استان هفت هزار و ۸۳۴ کیلومتر بوده که این میزان شامل ۶ هزار کیلومتر راه روستایی، ٢٢٦ کیلومتر بزرگراه، ٣٠٨ کیلومتر راه اصلی و یک هزار و ٣٠٠ کیلومتر راه فرعی است.