شناسهٔ خبر: 96126 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با تحلیل داده‌های ترافیکی راهها؛

راه‌های استان مرکزی از نظر کثرت تردد، در مقام سوم کشوری قرار گرفت

تردد استان مرکزی با تحلیل داده‌های ترافیکی راهها در ۶۸ محور شریانی مجهز به تردد شمار آنلاین، میزان تردد در راه‌های استان مرکزی، طی چهار ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (استان مرکزی)، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به ثبت بیش از ۷۷ میلیون و ۳۹۵ هزار تردد در راه‌های استان طی چهار ماهه اول امسال، از ۲۴ درصد افزایش تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: استان مرکزی از لحاظ ترددهای جاده‌ای در سطح کشور، رتبه سوم را دارد که این امر گواه از اهمیت راه‌های استان دارد.

به گفته جهانی ناوگان حمل و نقل کالا و مسافری حدود ۲۵/۵ درصد از مجموع ترددهای ثبت شده در استان مرکزی را به خود اختصاص داده است.

وی ۲۴/۵ درصد از مجموع ترددها را مربوط به وسایل نقلیه سنگین و یک درصد از آن را مربوط به تردد اتوبوس‌های برون شهری برشمرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطر نشان کرد: حدود ۱۵ میلیون و ۳۶۹ هزار تردد در ورودی‌های استان به ثبت رسیده که دارای رشد ۹ درصدی بوده و حدود ۱۵ میلیون و ۲۴۸ هزار تردد در خروجی های استان ثبت شده که با افزایش ۱۰ درصدی همراه بوده است.

وی افزود: محورهای شازند - اراک، اراک - سلفچگان و آزادراه ساوه - تهران به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم بیشترین میزان تردد در محورهای مواصلاتی استان را بخود اختصاص داده‌اند.

جهانی، برقراری امنیت تردد برای کاربران جاده‌ای را یکی از مهمترین اهداف سازمانی عنوان کرد و افزود: برای کنترل ترافیک راهها در استان مرکزی از ۶۸ سامانه تردد شمار آنلاین، ۳۳ دوربین ثبت تخلف سرعت، ۲۵ دستگاه دوربین نظارت تصویری و ۳ دستگاه سامانه توزین wim استفاده می‌شود که امیدواریم با هوشمند سازی بیش از پیش راهها و کنترل سرعت در راههای شریانی شاهد افزایش ایمنی در محورهای مواصلاتی تحت پوشش، ارتقای فرهنگ ترافیک و کاهش تصادفات جاده‌ای باشیم.

به گفته وی، بر اساس خروجی نمودارهای سامانه‌های هوشمند مرکز مدیریت اطلاعات راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، بیشترین سرعت متوسط ثبت شده در محورهای تحت پوشش، برابر با ۱۰۵ کیلومتر بر ساعت مربوط به آزادراه همدان - ساوه می‌باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در تکمیل صحبت‌های خود اظهار داشت: یکی از خدمات ۲۴ ساعته سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سطح استان‌ها، پاسخگویی شبانه روزی مرکز مدیریت اطلاعات حمل و نقل و راهداری از طریق شماره تلفن گویای ۱۴۱ است که هموطنان می‌توانند قبل از اقدام به سفر، با شماره‌ گیری سامانه ۱۴۱، از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راهها مطلع و سپس اقدام به سفر کنند.