شناسهٔ خبر: 96135 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تعامل سازنده برای پایش و تثبیت مالکیت اراضی ملی و دولتی

تعامل مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به منظور تحقق تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت‌خانه های راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی با موضوع یکپارچگی پایش و صیانت از اراضی ملی و دولتی با مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به منظور تحقق تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت‌خانه های راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی با موضوع یکپارچگی پایش و صیانت از اراضی ملی و دولتی با مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی دیدار و گفت‌وگو کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در این دیدار تأکید کرد: تحویل، تحول و تثبیت مالکیت اراضی ملی و دولتی بدون هماهنگی و وحدت‌رویه، دشوار است و با یکپارچگی می‌توان این مأموریت را به سرانجام رساند.

سیدمحسن حمزه‌لو با اشاره به اینکه برقراری تعامل سازنده و مستمر میان راه و شهرسازی و منابع طبیعی، دستگاه‌ها را از فضای بخشی‌نگری خارج می‌کند گفت: مدیریت یکپارچه و صیانت از اراضی در کنار تأمین زمین برای رونق تولید مسکن از دغدغه‌های اصلی این مجموعه است که تلاش می‌شود با کمک همه بخش قابل توجهی از نیاز مسکن مردم را مرتفع کنیم.

تفاهم‌نامه همکاری وزارت‌خانه های راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی جهت تسهیل، تعیین تکلیف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی در محدوده و حریم شهرها و همچنین در راستای تکالیف و مأموریت‌های محوله بین وزارت جهاد کشاورزی و وزارت راه و شهرسازی در مرداد سال گذشته تبادل شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز در این جلسه اظهار کرد: براساس تفاهم‌نامه همکاری وزارت‌خانه های راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی باید بخشی از اراضی منابع ملی و دولتی که در محدوده و حریم مصوب شهرها قرار دارند در اختیار راه و شهرسازی قرار می‌گیرد.

هادی قاسمی ادامه داد: استفاده بهینه از اراضی بلاتکلیف در این تفاهم‌نامه پیش‌بینی شده و مهم‌ترین بخش آن تثبیت مسئولیت نظارت و حفاظت از عرصه‌های منابع ملی و دولتی در محدوده حریم شهرهاست.

به‌موجب این تفاهم‌نامه، یگان‌ حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در آذربایجان غربی مسئولیت پایش و حفاظت از اراضی ملی و دولتی استان را برعهده دارد.