شناسهٔ خبر: 96142 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اهتزاز پرچم راهداری در قلل مرتفع کشور؛

صعود به قلل مرتفع استانهای کشور توسط راهداری از چهارمحال و بختیاری

IMG-20210803-WA0009.jpg محمد امین علوی کارمند راهداری و حمل و نقل جاده ای استان چهارمحال و بختیاری اعلام کرد: ۱۰ قله مرتفع در ۱۰ استان مختلف را فتح کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(چهارمحال و بختیاری)، محمدامین علوی کارمند راهداری و حمل و نقل جاده ای استان چهارمحال و بختیاری گفت: در قالب طرح سیمرغ کوههای ایران، کوهنوردی و صعود به قلل مرتفع استانهای کشور را آغاز کرده است.

علوی اظهار داشت: به دلیل علاقه ای به کوهنوردی داشتم این ورزش را آغاز کردم و در برنامه خود صعود به قله های کشور را دنبال می کردم.

وی افزود: از زمانی که با طرح سیمرغ کوهنوردی آشنا شدم عزم خود را برای اتمام این طرح جزم کردم و تا امروز موفق به فتح ۱۰ قله مرتفع در ۱۰ استان مختلف شده ام.

این کوهنورد در تشریح طرح سیمرغ کوهنوردی کشور گفت: این طرح توسط فدراسیون کوهنوردی معرفی شده است و در آن کوهنوردانی که به ۳۱ قله مرتفع ۳۱ استان کشور صعود کنند به این عنوان دست پیدا خواهند کرد، در واقع کسی که طرح سیمرغ را به پایان رسانده باشد روی بلندترین نقاط تمام استانهای کشور ایستاده است.

وی از برنامه خود برای فتح قلل سایر استانها سخن گفت و تصریح کرد: کوهنوردی ورزشی است که روح انسان را جلا می دهد و با طبیعت مانوس می کند، من در ادامه صعودهای خود، صعود به قله های دیگر استانهای کشور را در برنامه دارم.