شناسهٔ خبر: 96156 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رقابت بیش از ۵۵۰۰داوطلب در آزمون ورود به حرفه مهندسان استان گیلان

گیلان آزمون نظام مهندسی آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردان های فنی ، معماران تجربی و کارشناسان ماده ۲۷ در اولین روز آزمون با حضور ۵۵۵۱ نفر همزمان با سراسر كشور در شهرهای رشت، تالش، آستانه اشرفیه و لنگرود با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزارشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(گيلان)، آزمون ورود به حرفه مهندسان کاردان های فنی ومعماران تجربی وکارشناسان ماده ۲۷ در اولین روز آزمون با حضور ۵۵۵۱ نفر همزمان با سراسر كشور در شهرهای رشت، تالش، آستانه اشرفیه و لنگرود با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزارشد.

ماکان پدرام مدیرکل راه وشهرسازی گیلان با حضور در این آزمون با اشاره به اجراي صحیح قانون مهندسي ساختمان گفت: هر ساله به منظور اجرای صحیح قانون نظام مهندسی وکنترل ساختمان، آزمون نظام مهندسی در رشته های مختلف برگزار می شود تا افراد با صلاحیت پذیرفته و وارد بازار کارشوند که ورود کارشناسان حرفه ای به بازار ساخت وسازها نقش مهمی در کیفیت سازه ها وتاثیر آن بر ساختار شهری داردکه در این زمینه سازمان نظام مهندسی ساختمان نقش نظارتی بسیار مهمی را ایفا می کند.

وی افزود: از مهندسان بخش ساختمان انتظار می رود که پس از پذیرفته شدن در آزمون نسبت به رعایت نظامنامه رفتار حرفه ای و اخلاقی پایبند باشند.

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان اظهار کر: در مجموع ۱۲۹۰۲نفر براي شركت در اين آزمون اعلام آمادگي كردند که از این تعداد۹۷۰۸ نفر مرد و۳۱۹۴ نفر زن می باشند و نوبت اول این آزمون ،  صبح امروز باشرکت ۵۵۵۱ نفردر رشته های تاسیسات مکانیکی، تاسیسات برقی (نظارت)، معماری، عمران، تاسیسات مکانیکی و تاسیسات برقی(اجرا) برگزارشد.

این آزمون صبح فردا (پنجشنبه) نیز در رشته های شهرسازی،ترافیک، نقشه برداری،معماری(نظارت)،عمران (نظارت)  کاردانی شهرسازی، معماری، عمران، نقشه برداری،تاسیسات مکانیکی وبرقی با حضور ۵۰۲۳ نفر ادامه خواهد یافت.

همچنین گروه معماری وطراحی، معماران تجربی وکارشناسان رسمی ماده ۲۷ با شرکت ۹۷۱نفر ومهندسان به تعداد ۱۳۵۷ نفر نیز صبح وعصر جمعه در محل های آزمون حضور خواهند یافت.

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان با بیان اینکه آزمون نظام مهندسی هرساله برای تعیین سطح مهندسین به منظور اخذ پروانه اشتغال به کار و ورود به حرفه مهندسان برگزار می شود، افزود: این آزمون برای تایید و اخذ صلاحیت در سه بخش طراحی، نظارت و اجرا برگزار می شودو در صورت قبولی به داوطلبان، مدرک پایه ۳ اعطا می‌شود.

لازم به ذکر است؛ کلیه آزمونهای این دوره در رشت درمجتمع آموزشی دانشگاه گیلان، موسسه آموزش عالی احرار و آموزشگاه سماء در آستانه اشرفیه درموسسه آموزش عالی مهر آستان، در لنگرود، در چها حوزه (دبیرستان تیزهوشان شهید بهشتی ، دبیرستان شهید رجایی،دبیرستان امام علی(ع) و دانشگاه آزاد اسلامی لنگرود و در تالش در دانشگاه پیام نور شهر تالش برگزار می شود که برای پذیرفته شدگان در این آزمون پس از تكميل مدارك مورد نياز، پروانه اشتغال به كار صادر می شود.

ضمنا نتایج این آزمون از طریق وبسایت دفتر امور مقررات ساختمان، به نشانی:www.inbr.ir به اطلاع شرکت کنندگان خواهد رسید.