شناسهٔ خبر: 96173 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:

افزایش ۴۰ درصدی شرکت کنندگان در آزمون ورود به حرفه مهندسان چهارمحال و بختیاری

آزمون نظام مهندسی.jpg مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در بازدید از روند برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردان های فنی ساختمان و تعیین صلاحیت معماران تجربی، از رشد ۴۰ درصدی شرکت کنندگان نسبت به سال گذشته خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(چهارمحال و بختیاری)، حسینعلی مقصودی با اعلام این مطلب، گفت: در آزمون امسال که روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ مرداد ماه با رعایت کامل دستورالعمل هلی بهداشتی در حال برگزاری است؛ تعداد ۲۹۴۴ داوطلب به رقابت می پردازند.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد شرکت کنندگان را خانم ها تشکیل می دهند، افزود: از کل داوطلبین، ۲۴۵۰ نفر آقا و ۴۹۴ نفر خانم ها هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی بیشترین و کمترین تعداد شرکت کننده در آزمون را مربوط به رشته های عمران (نظارت) و ترافیک عنوان کرد؛ و ادامه داد: در رشته عمران (نظارت) ۵۹۶ نفر و در رشته ترافیک، سه نفر داوطلب حضور دارند.

مقصودی همچنین به آمار روزهای برگزاری آزمون اشاره کرد و گفت: ۱۰۷۶ داوطلب روز ۱۳ مرداد ماه در رشته های مختلف اجرا و نظارت به رقابت پرداختند. همچنین روز ۱۴ مرداد، ۱۱۳۵ نفر در رشته های مختلفی طراحی و محاسبات و روز ۱۵ مرداد هم ۷۳۳ داوطلب در رشته های طراحی و معماری و تعیین صلاحیت معماران تجربی با یک دیگر رقابت می‌کنند.

وی رشته های این آزمون را شامل عمران، معماری، تأسیسات برقی و مکانیکی، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک اعلام کرد و افزود: شرکت کنندگان در آزمون با کسب ۵۰ درصد نمره قبولی و پس از طی مراحل صلاحیت سنجی، به حرفه مهندسی و خدمات مرتبط با ساخت و ساز، راه پیدا می کنند.