شناسهٔ خبر: 96204 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

درچهار ماه نخست امسال صورت پذیرفت؛

تردد ۲۰۱ میلیون خودرو در جاده های برون شهری مازندران

مازندران رئیس اداره مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران اظهار داشت: بر اساس اطلاعات به دست آمده از سامانه هوشمند تردد شمار بر خط ، طی چهار ماه نخست امسال میزان کل تردد انواع وسایل نقلیه نسبت به دوره مشابه سال قبل حدود ۱۶ درصد افزایش داشته و به حدود ۲۰۱ میلیون تردد رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی(مازندران)، محسن هاشمی رئیس اداره مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران اظهار داشت:  بر اساس اطلاعات به دست آمده از سامانه هوشمند تردد شمار بر خط ، طی چهار ماه نخست امسال میزان کل تردد انواع وسایل نقلیه  نسبت به دوره مشابه سال قبل حدود ۱۶ درصد افزایش داشته و  به حدود ۲۰۱ میلیون تردد رسیده است.

هاشمی افزود: تردد در محورهای مواصلاتی استان با استانهای مجاور در مقایسه با  مدت مشابه سال گذشته در حدود نه و نیم درصد افزایش داشته و به بیش از  ۱۴ میلیون و ۷۵۷ هزار تردد رسیده است، که با بررسی آمار تردد در تیر ماه امسال و مقایسه آن با ماه قبل از آن یعنی خرداد ماه نشان می دهد میزان تردد در محور های مواصلاتی تفاوت چندانی نداشته است.

وی تصریح کرد : در بازده زمانی ذکر شده  به طور متوسط در هر ساعت بیش از ۵۸۲۱ وسیله نقلیه سنگین در استان در حال تردد  بوده اند که این میزان از تردد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود ۵و سه درصد افزایش یافته است.

هاشمی ادامه داد: همچنین تردد در تیر ماه سال جاری نسبت به ماه قبل از آن یعنی خرداد ۱۴۰۰ نیز به میزان یک و هشت درصد کاهش داشته است.

گفتنی است بیشترین تردد در کل استان در روز پنجشنبه۳ تیر بیش از ۲میلیون تردد انجام شده و بیشترین تردد در  محورهای مواصلاتی استان در روز دوشنبه ۲۸ تیر بیش از ۱۳۲ هزار تردد بوده است که این تردد مربوط به مسافران ورودی به استان در تعطیلات عید قربان بوده است.