شناسهٔ خبر: 9622 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

گزارش خبری پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛

وضعيت جاده‌ها پس از وقوع توفان، سیل و ريزش كوه در مناطق مختلف كشور/ ۸ کشته و ۱۲ تا ۲۰ تن مفقود/ تلاش شبانه روزي راهداران

مسدود شدن جاده چالوس بر اثر سیل و ریزش کوه براساس آخرین آمار بارش‌های شدید باران و وقوع سیل بر راه‌های مواصلاتی کشور ۸ کشته و ۱۲ تا ۲۰ تن مفقود بر جای گذاشت و به ۵۰ خودرو نیز خسارت وارد شد. راهداران نيز در مناطق مختلف كشور با تلاش شبانه روزي در حال بازگشايي محورهاي مختلف هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس آخرین اخبار دریافتی در جریان توفان شب گذشته و بارش شدید باران در مناطق مختلف کشور بویژه استان‌های تهران، ‌البرز، ‌مازندران و گیلان شماری برخی محورهای اصلی کشور مسدود شدند و تعدادی از هموطنان جان خود را از دست دادند.

* به دنبال جاری شدن سیلاب در جاده چالوس، برخی از روستاهای حاشیه جاده به ویژه در منطقه سیجان دچار آسیب جدی شدند که به دلیل یک طرفه بودن جاده چالوس، خدمات‌رسانی و امداد به آسیب دیدگان و افراد گرفتار در حادثه، با مشکل مواجه شد.

* همچنین بیش از ۵۰ خودرو گرفتار سیلاب شدند که با تلاش امدادرسانان تا کنون ۱۵ خودرو پیدا شده است؛ بیشتر این خودروها متوقف و در حالت پارک بودند.

* بارش‌های شدید در راه‌های استان مازندران که همچنان نیز ادامه دارد موجب سیلاب و سیل در برخی راه‌ها شد و محورهای کندوان٬ هراز و سوادکوه را تحت تأثیر رار داد.

* سیل٬ سیلاب و بارش‌های سنگین موجب ریزش کوه در مقاطعی از سه محور کندوان٬ هراز و سوادکوه شده است٬ در محور سوادکوه دو نقطه حوالی ورسک ریزش کوه داشته‌ایم که با تلاش راهداران انسدادی ایجاد نشد و در حین عملیات راهداری ترافیک نیز در جریان است.

* در محور هراز در نقاطی ریزش کوه داشته‌ایم که حوالی تونل ششم٬ قبل از تونل پنجم٬ حوالی محدوده گردنک٬ نزدیک تونل نهم و بین تونل دوم و سوم این ریزش‌ها بحرانی بود و در برخی موارد موجب انسداد مسیر شد.

* همچنین با توجه به حجم بالای سیلاب‌ها در مسیری که کندوان به آزادراه تهران-شمال متصل می‌شود آب روی جاده آمده و قسمتی از آزادراه تهران-شمال زیر آب رفته است.

* در حوزه استان البرز در محور چالوس فقط به دلیل حجم بالای ترافیک تردد کند صورت می‌گیرد پس از وقوع سیل٬ راهداران به حالت آماده باش درآمدند و بلافاصله راه‌های آسیب دیده را ترمیم کردند و اجازه انسداد مسیر را ندادند.

* محور ارتباطی سوادكوه كه به دليل بارش شديد باران و جاری شدن گل و لای بر سطح جاده مسدود شده بود با تلاش شبانه روزی راهداران ساعتی پيش به طور کامل بازگشايی و تردد در سطح محور برقرار شد.

* همچنین جاده امامزاده داود که روز گذشته در آن ریزش کوه رخ داد با تلاش عوامل راهداری بازگشایی شد و هم اکنون تردد در این محور بدون هیچ مشکلی جریان دارد.

* جمع‌بندی آمارهای ما نشان می‌دهد که در دو استان تهران و البرز ۳۰ نفر به علت حوادث ناشی از توفان و سیل دچار مصدومیت شدند که اغلب آنان وضعیت مناسبی دارند.

* براساس برآوردهای اولیه خسارت های وارده سنگین است و اکنون به طور دقیق نمی توان میزان آن را اعلام کرد.

* سیل دیشب به ۱۴ منزل مسکونی در حاشیه رودخانه کرج - چالوس در شهر کرج آسیب وارد کرد.

* نیروهای امدادی آتش‌نشانی با پمپ‌های مکنده آب اقدام به تخلیه آب چندین مغازه و خانه مسکونی که دچار آبگرفتگی شده بودند کردند. مصدومان این حادثه توسط اورژانس به بیمارستان‌های شهید مدنی و شهید باهنر کرج منتقل شدند.

* بیشترین میزان بارش دیروز و امروز در شهرستان نوشهر با ۱۷۴ میلی متر و بابلسر با ۱۰۶ میلی متر گزارش شده است./

نظر شما