شناسهٔ خبر: 96241 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف رفع نقطه پرحادثه صورت گرفت

بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح نادرآباد آشتیان

تقاطع غیرهمسطح نادرآباد تقاطع غیرهمسطح نادرآباد شهرستان آشتیان با اعتباری افزون بر ۳۵ میلیارد ریال با حضور استاندار مرکزی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( مرکزی)، تقاطع غیرهمسطح نادرآباد شهرستان آشتیان با حضور استاندار مرکزی، نماینده مردم شریف شهرستان‌های تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با صرف ۳۵ میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد.

سید علی آقازاده استاندار مرکزی با تقدیر از عملکرد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در راستای ایمن سازی و رفع نقاط پرحادثه از سطح محورهای مواصلاتی، بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح نادرآباد شهرستان آشتیان را بسیار ارزشمند برشمرد و افزود: طی سال‌های اخیر در احداث تقاطعات غیرهمسطح در سطح راه‌های استان اقدامات مؤثری بعمل آمده است که حاصل آن کاهش میزان تصادفات نقطه‌ای است.

وی افزود: با توجه به‌ اینکه محور آشتیان-فرمهین یکی از راه‌های ارتباطی شهر آشتیان با مرکز استان و مرکز شهرستان های همجوار بشمار می‌رود نیاز بود تا از ایمنی لازم برخوردار باشد که این امر امروز در تقاطع نادرآباد میسر گشت.

آقازاده در ادامه با اهدا لوحی از زحمات و تلاش‌های صابر حسنی سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان آشتیان تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ارتقای ایمنی راهها را یکی از شاخص‌ترین و مهمترین اهداف سازمانی برشمرد و افزود: بیش شک احداث تقاطع غیرهمسطح نادرآباد تأثیر بسزایی در کاهش تصادفات محور آشتیان-فرمهین در پی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: احداث این زیرگذر با اعتباری بیش از ۳۵ میلیارد ریال بصورت پیمانی و امانی انجام شده است که شامل عملیات گودبرداری، نصب باکس‌های پیش ساخته بتنی، اجرای لایه های زیرسازی و آسفالت رمپ و لوپ ها، نصب هندریل پل، نصب دو دستگاه برج نوری، اجرای روشنایی زیرگذر، نصب انواع تابلوهای اطلاعاتی، انتظامی و علائم هشداردهنده، اجرای خط کشی، جدول کاری و سایر اقداماتی همچون آشکارسازی، نصب چراغ چشمک زن و... می‌باشد.

به گفته جهانی یکی از عوامل موثر در تسریع مکانیسم اجرایی این پروژه را می‌توان استفاده از توان نیروی انسانی، تجهیزاتی و ماشین‌آلات سازمانی در قالب اجرای امانی بخش قابل توجهی از پروژه برشمرد که طی ماه‌های اخیر بعمل آمده است.

وی افزود: برای احداث تقاطع غیرهمسطح نادرآباد شهرستان آشتیان از ۱۷ عدد باکس بتنی پیش ساخته در ابعاد ۵/۵ × ۵/۵ استفاده شده و در ادامه با اجرای ۸۰۰۰ مترمکعب عملیات خاکبرداری، ۱۵۰۰ مترمکعب پخش و اجرای لایه بیس، ۸۰۰ متر طول جدول گذاری و تعریض پل‌های آبرو در محدوده زیرگذر اکنون به مرحله اجرای لایه آسفالت منتج شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷ پروژه‌ی احداث تقاطع غیرهمسطح در سطح راه‌های استان فعال می‌باشد که با پیگیری‌های بعمل آمده و تدابیر اندیشیده شده با هدف تسریع در تحقق پروژه‌های راهداری، بزودی عملیات تکمیلی و بهره‌برداری از دو دستگاه دیگر از این تقاطعات محقق خواهد شد.