شناسهٔ خبر: 96284 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران خبر داد:

اجرای عملیات لکه گیری و روکش آسفالت در محورهای ارتباطی مازندران

مازندران مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران اظهار داشت : در راستای ایمن سازی محورهای ارتباطی استان اجرای عملیات لکه گیری، درزگیری و روکش آسفالت افزون بر ۷۱ کیلومتر از محور‌های شریانی استان با جدیت در دست اجراست .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی (راهداری مازندران )عباسعلی نجفی خاطر نشان ساخت: در۴ماهه نخست امسال عملیات لکه گیری ، درزگیری و روکش آسفالت دربرخی از محور‌های شریانی شهرستان‌های استان و بر اساس نیاز سنجی و الویت بندی اجرا شده است و با توجه به اعتبارات ابلاغی ایمن سازی و بهسازی و روکش آسفالت۷۱ کیلومتراز  محور‌های مواصلاتی استان انجام که با اجرای این گونه طرح‌ها ،تحول خوبی در توسعه راههای استان صورت می گیرد.

وی ادامه داد: موثرترين شرايط برای حمل و نقل آرام و ایمن ، داشتن يك رويه سالم راه همراه با نصب علائم ايمنی لازم بوده تا بتوان با خيالی آسوده تردد كرد و از جمله اهدافی كه اين اداره برای دستيابی به آن تلاش می كند مطالعه و فراهم نمودن طرح های لازم برای انجام و اجرای رويه های آسفالتی مناسب و اقتصادی بودن آن است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران اظهار داشت: به منظور تسهيل در امر تردد و افزايش ايمنی محورها اجرای عمليات لکه گیری و روكش آسفالت محورهای سوادکوه، هراز،کندوان ، کیاسر  و محورکناره و همچنین لکه گیری کلیه محورهای مواصلاتی استان به صورت روزانه  صورت گرفته است و پیش بینی می‌شود در صورت تحقق اعتبارات ملی و استانی اصلاحات بهتری در سطح روکش‌های آسفالتی اتفاق افتد.

وی از عملیات اجرای روکش حفاظتی راه های فرعی و روستایی در سطح استان خبر داد و افزود:جاده ها از جمله اموال عمومی است كه قانون گذار حفظ ، حراست نگهداری ، تعريض و هرگونه فعاليتهای مرتبط با آن را به این اداره کل محول نموده ، بديهی است ايمن نمودن محورها برای سلامت عبور و مرور و توسعه آتی راهها از اهميت ويژه ای برخوردار است که در این مهم جهت برقراری عبور و مرور همکاری مردم شریف استان را می طلبد .

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران خاطر نشان ساخت : هدف نگهداری راه ، تقليل ميزان خرابی راه و افزايش عمر آن ، كاهش هزينه های استهلاك وسايل نقليه با تأمين سطوح عبور مناسب و مطلوب و همچنين ايجاد شرايط مناسب جهت رسيدن به موقع به مقصد با تأمين ايمنی است.