شناسهٔ خبر: 96297 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی یک هفته گذشته صورت پذیرفت؛

فعالیت ۱۷۳ گشت ویژه راهداری و ترابری در راه های خراسان جنوبی

گشت راهداری و ترابری استان خراسان جنوبی.jpg با توجه به تعطیلات اخیر و ایام تابستان ۲۵ گشت ویژه راهداری و ترابری استان اضافه بر گشت های مستمر به منظور تشدید نظارت ها در شبکه راه های استان خدمات ارائه دادند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان جنوبی)، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: روزانه ۳۳ گشت راهداری و ترابری در محورهای استان فعال هستند که بازدید مستمر از تمامی راه های پر ترافیک، اصلی و نقاط پر حادثه را در دستور کار خود قرار داده اند.
اسداله جلال زاده ادامه داد: این گشت ها علاوه بر بازدید مستمر از تمامی راه ها، کنترل مستمر و دائمی حریم راه، جلوگیری از تجاوز به حریم راه ها و تخریب آنها، بررسی و کنترل علایم و تجهیزات ترافیکی، گاردریل ها و مرمت ناشی از عملیات راهداری را روزانه کنترل می‌کنند. گشت های عملیات راهداری پاکسازی تابلو و پایه تابلو، بازدید از مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی و نظارت بر امور فنی و ایمنی قیمت بلیط و رعایت شیوه نامه های کرونا در ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر را نیز در دستور کار روزانه خود دارند.
وی تصریح کرد: در تعطیلات اخیر با توجه به جلوگیری از تردد خودروهای شخصی در بین شهرهای مختلف استقبال عمومی از ناوگان اتوبوسی افزایش یافت که در این راستا تمام تلاش همکاران ما در این اداره کل با تشدید نظارت ها فراهم نمودن زمینه تردد ایمن و جلوگیری از شیوع ویروس جهش یافته کرونا بوده است.
جلال زاده بیان کرد: به طور میانگین روزانه ۷ بازدید از مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی، امور فنی و ایمنی قیمت بلیط و رعایت شیوه نامه های کرونا در ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر در سطح استان از طریق تیم های راهداری و ترابری انجام می شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی عنوان کرد: در این ایام شرکت ها مسافری موظف بودند علاوه بر ضدعفونی و گندزدایی مرتب ناوگان و با  حداکثر ۵۰ درصد درصد ظرفیت اقدام به جابه جایی مسافر کنند.
استفاده از ظرفیت گشت های راهداری  و ترابری در حوزه حمل و نقل مورد تاکید وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است و این گشت ها در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مجتمع های خدماتی و رفاهی بین راهی و حمل و نقل عمومی مسافر، مراتب را گزارش می دهند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: با تاکید بر پرهیز از سفرهای غیر ضروری از مردم و مسافران خواست هرگونه شکایت خود از عملکرد شرکت‌ها و رانندگان را از طریق سامانه ۱۴۱ به مرکز مدیریت راه های استان  اطلاع دهند تا در کمیسیون‌های مربوطه به تخلف شرکت و رانندگان رسیدگی شود.